Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiiditariifid muutuvad

    Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch ütles, et tariifi tõstmisega püütakse katta kulutusi, mida riik ei soovi ning suuda katta. Tema sõnul peaksid uued tariifid lõplikult jõustuma poole aasta jooksul.
    Juchnewitschi sõnul püütakse tariifide kehtestamine siduda kaubaveo suurusega. Ülevaatamisele lähevad ka praegu kehtivaid lepingud, sest mõnes neist on fikseeritud tariifid, mis edaspidi on raudtee jaoks vastuvõetamatud.
    Juchnewitschi sõnul tõusevad tariifid olenevalt kaubagrupist 10 kuni 50 protsenti tonni kohta. Tema ütlusel lähtutakse tõstmisel põhimõttest, et kallima kauba eest tuleb rohkem maksta, sest selline kaup on nii keskkonna- kui varastamisohtlikum. Kivisöe tariifid tõusevad ilmselt 25 protsendi võrra ning väetiste puhul ulatub tõus 40 protsendini.
    Peeter Luukas Eesti Raudtee kaubavedude osakonnast ütles, et ei tasu enam vedada kaupa, kui tonni eest makstakse vähem kui 25 krooni.
    Juchnewitsch väitis, et ta mõistab ka ekspediitorite muret, kes väidavad, et raudteel tuleks sõlmida pikaajalised kaubaveo lepingud. Nende sõlmimist takistab peadirektori sõnul see, et Eesti majandus pole veel nii stabiilne ning seega on praegu äärmiselt raske tariife mitmeks aastaks kinnitada.
    Raudtee rakendab Juchnewitschi sõnul ka üldist tariifi, mida kasutatakse juhul, kui kauba omanik ei sõlmi kauba vedamise lepingut ning tegu pole just suuremate kogustega.
    Juchnewitschi sõnul tahetakse lähemas tulevikus lõpetada sularahaga arveldamine ka väikeste klientide ja eraisikute puhul. «Meie jaoks oleks ideaalne lahendus näiteks magnetkaardiga maksmine,» lisas ta.
    Juchnewitsch ütles, et raudtee kavatseb muuta soodustariifide andmise korda, sest paljud kliendid on usaldust kuritarvitanud. Tema sõnul võib kõne alla tulla variant, et soodustus makstakse välja alles aasta lõpus, mis välistaks pettusi.
    Peeter Luukase sõnul on seni paljud kliendid deklareerinud tegelikkusest suurema koguse kaupa ning saanud soodustariifi. Luukase sõnul käitus eelmisel aastal Eesti Raudteega ausalt vaid kaheksa klienti 56st.
    Eesti Raudtee finantsdirektori Peeter Põlluveere väitel on suuremate kaubakoguste puhul vedajal võimalik saada soodustusi, kuid üldjoontes püütakse soodustariife rakendada nii vähe kui võimalik, sest nende kasutamist ei soosi raudtee piiratud läbilaskevõime ning tihe konkurents.
    Samas lisas ta, et kui vedaja garanteerib mõlemal suunal ühtlase kauba liikumise, võib temaga soodustingimuste kehtestamist arutada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.