Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevaatust nimevalikul!
Tänase lehe tagumisel küljel on juttu omapärasest kaubamärgi vaidlusest Ameerika tuntud filmikompanii 20th Century Fox ja Eesti reklaamklippe tootva ASi 21. Sajandi Rebane vahel. Nimelt nõuab filmikompaniid esindav patendivolinik, et AS 21. Sajandi Rebane (tõlkes siis 21th Century Fox) muudaks firma nime ja logo, mille kasutamine kahjustab filmikontserni huve Eestis.
ASi 21. Sajandi Rebane esindajad kinnitavad, et nad on nõus muutma logo, firma nime aga mitte. Miks nad peaksidki seda tegema, kui peale pikka nimeleiutamise protsessi tunnistasid Tallinna linnavalitsuse ametnikud just nimelt selle nime käsi plaksutades heaks? Ükski ametnik ei ilmutanud tookord vähematki huvi selle vastu, kas on olemas tööstusomandit kaitsev Pariisi konventsioon või kaubamärgiregistrit pidav Eesti patendiamet. Veel vähem meenus kellelegi maailmakuulus Ameerika filmikompanii.
Täna kipub Eesti reklaamitegijate hea naljana mõeldud nimevalik kalduma nende endi kahjuks. Pariisi konventsioon keelab üsna ühemõtteliselt üldtuntud kaubamärkide või nende osade jäljendamise, taasesitamise ja tõlke, kui seda tarvitatakse sarnase toote turustamiseks. Filmikompaniid esindav patendivolinik on nõus oma kliendi huve kaitstes kohtu poole pöörduma, olles võidus juba ette kindel.
Siinjuures on huvitav ette kujutada, mis juhtub, kui taoline kohtupretsedent tõepoolest luuakse ning 20th Century Foxi esindajal õnnestub nõuda Eesti firmalt välja mingi kahjutasu. Eestis üldtuntud kaubamärkide hulka peaks kuuluma näiteks ka 3M, Apple Computer, Brother, Puma, Karhu, Swan Stabilo jne. Järelikult on rahulik uni röövitud kõikidelt firmajuhtidelt, kelle ettevõtte nimes esineb vasteid üldtuntud kaubamärkidele.