• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevaatust nimevalikul!

    Tänase lehe tagumisel küljel on juttu omapärasest kaubamärgi vaidlusest Ameerika tuntud filmikompanii 20th Century Fox ja Eesti reklaamklippe tootva ASi 21. Sajandi Rebane vahel. Nimelt nõuab filmikompaniid esindav patendivolinik, et AS 21. Sajandi Rebane (tõlkes siis 21th Century Fox) muudaks firma nime ja logo, mille kasutamine kahjustab filmikontserni huve Eestis.
    ASi 21. Sajandi Rebane esindajad kinnitavad, et nad on nõus muutma logo, firma nime aga mitte. Miks nad peaksidki seda tegema, kui peale pikka nimeleiutamise protsessi tunnistasid Tallinna linnavalitsuse ametnikud just nimelt selle nime käsi plaksutades heaks? Ükski ametnik ei ilmutanud tookord vähematki huvi selle vastu, kas on olemas tööstusomandit kaitsev Pariisi konventsioon või kaubamärgiregistrit pidav Eesti patendiamet. Veel vähem meenus kellelegi maailmakuulus Ameerika filmikompanii.
    Täna kipub Eesti reklaamitegijate hea naljana mõeldud nimevalik kalduma nende endi kahjuks. Pariisi konventsioon keelab üsna ühemõtteliselt üldtuntud kaubamärkide või nende osade jäljendamise, taasesitamise ja tõlke, kui seda tarvitatakse sarnase toote turustamiseks. Filmikompaniid esindav patendivolinik on nõus oma kliendi huve kaitstes kohtu poole pöörduma, olles võidus juba ette kindel.
    Siinjuures on huvitav ette kujutada, mis juhtub, kui taoline kohtupretsedent tõepoolest luuakse ning 20th Century Foxi esindajal õnnestub nõuda Eesti firmalt välja mingi kahjutasu. Eestis üldtuntud kaubamärkide hulka peaks kuuluma näiteks ka 3M, Apple Computer, Brother, Puma, Karhu, Swan Stabilo jne. Järelikult on rahulik uni röövitud kõikidelt firmajuhtidelt, kelle ettevõtte nimes esineb vasteid üldtuntud kaubamärkidele.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
"Ma ei investeeri aktsiatesse eraisikuna. Kas tahate teada, miks?"
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Ülevaade Eesti kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmadest
Riikliku programmi Startup Estonia andmebaasis oli septembri teises pooles 35 kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmat. Suurimat käivet ja enim tööjõumakse maksab neist ettevõte, mis arendab tehisintellekti tarkvara preemiumklassi ärikinnisvarale. Sealjuures lisandus mullu tabelisse viis ja tänavu on lisandunud vaid üks uus firma.
Riikliku programmi Startup Estonia andmebaasis oli septembri teises pooles 35 kinnisvara- ja ehitustehnoloogia idufirmat. Suurimat käivet ja enim tööjõumakse maksab neist ettevõte, mis arendab tehisintellekti tarkvara preemiumklassi ärikinnisvarale. Sealjuures lisandus mullu tabelisse viis ja tänavu on lisandunud vaid üks uus firma.
Raplamaa ettevõtja müüs elutöö: see oli lihtsalt vältimatu samm
Elutööna üles ehitatud ettevõtte müümine võib olla nii tehniliselt kui ka emotsionaalselt keeruline, kuid on ettevõtte arenguks lausa vältimatu, ütles Tõnu Rahula, kes müüs tänavu oma põllumajandusettevõtte Raikküla Farmeri, mida oli vedanud mitukümmend aastat.
Elutööna üles ehitatud ettevõtte müümine võib olla nii tehniliselt kui ka emotsionaalselt keeruline, kuid on ettevõtte arenguks lausa vältimatu, ütles Tõnu Rahula, kes müüs tänavu oma põllumajandusettevõtte Raikküla Farmeri, mida oli vedanud mitukümmend aastat.