Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mänguasjade toomisega Aasiast ei teki probleeme

    Saatnud välja küsitluslehed tänase pakkumuse teemaga selgus, et pakkumus kolme tonni mänguasjade toomiseks on tegelikult valesti koostatud. Sain hulga telefonikõnesid, kus tunti huvi kauba mahu vastu. Kaal võib ju olla kolm tonni, kuid kogenud ekspedeerijad teavad kahtlustada, et mänguasjad on kerge ja suuremõõtmeline kaup. Seega võib kolme tonni lelude transportimiseks vaja minna tervet 20jalast merekonteinerit.
    Kindlasti tuleb mänguasjad panna merekonteinerisse ja teele saata laevaga. Kui kuu aega tagasi oli teemaks 200 kilogrammi tekstiili Aasiast Eestisse toomine, siis seal tuli soodsa variandina kõne alla ka lennutransport. Kolm tonni mänguasju on aga liiga mahuline ja liiga odav kaup, et oleks ratsionaalne seda lennukiga vedama hakata.
    Võimatu ei ole ka rongi kasutamine. Üldjuhul kasutatakse selleks Kaug-Idast Euroopasse kulgevat Trans Siberia raudteetrassi. Samas on laevad rongidest tunduvalt suuremad. Järelikult võtavad nad peale rohkem kaubaühikuid ja vedu tuleb seega odavam.
    Kaug-Ida tootjatel on kombeks võtta oma kauba müügil selle transpordi organiseerimine enda peale. Transpordikulud arvestatakse loomulikult toodangu hinnale otsa. Mujal maailmas tootjad nii aktiivsed ei ole. Aasias soovitakse aga võimalikult palju tööd koha peale jätta, seetõttu on sealsetel suurtel tootjatel sõlmitud lepingud kohalike suurte laevafirmadega.
    Kui mingil põhjusel peaks aga Eesti tellijal puuduma usaldus asiaatide ekspedeerimiskorralduse suhtes, siis on võimalik kasutada ka Eesti firmasid. Kõigil suurematel Eesti ekspedeerijatel on Aasias olemas koostööpartnerid, mistõttu ei ole sealt kauba siia toimetamine neile probleem.
    Maakera kuklapoolel asuvast Hong Kongist veel Eestisse ühtegi suuremat ookeanilaeva ei tule. Seetõttu peab mänguasjade konteiner tegema läbi vähemalt ühe ümberlaadimise. See toimub Euroopa suurtes transiidisadamates nagu Antverpern, Rotterdam, Fellington, Hannover jm. Kauba pärast ei maksa muret tunda. Sellistes suursadamates on kaubakäsitlus täielikult automatiseeritud ja tegevust koordineerib arvuti. Konteinerite mahakukkumist ja kaotsiminekut ei luba tugev konkurents. Kui ühes sadamas pidevalt midagi juhtuma hakkab, siis teda enam lihtsalt ei kasutata. Sadamaid on Euroopas hulgaliselt valida.
    Kauba originaaldokumente siiski merevedude puhul kaasa ei panda. Konteineriga reisib koos vaid üks eksemplar koopiaid. Originaalid saadetakse sihtkohta kullerteenusega.
    Ületamatuid takistusi maaletoojad ja ekspedeerijad Hongkongist mänguasjade toomiseks ei näe.
    - ASi Filasko tegevdirektor Andrus Kasesalu:
    - ASi Rademar tegevdirektor Margus Jukson:
    - ASi Evelekt juht Jüri Soova:
    - ASi Zen Kaubandus juhataja Elar Liblik:
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.