Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mänguasjade toomisega Aasiast ei teki probleeme
Saatnud välja küsitluslehed tänase pakkumuse teemaga selgus, et pakkumus kolme tonni mänguasjade toomiseks on tegelikult valesti koostatud. Sain hulga telefonikõnesid, kus tunti huvi kauba mahu vastu. Kaal võib ju olla kolm tonni, kuid kogenud ekspedeerijad teavad kahtlustada, et mänguasjad on kerge ja suuremõõtmeline kaup. Seega võib kolme tonni lelude transportimiseks vaja minna tervet 20jalast merekonteinerit.
Kindlasti tuleb mänguasjad panna merekonteinerisse ja teele saata laevaga. Kui kuu aega tagasi oli teemaks 200 kilogrammi tekstiili Aasiast Eestisse toomine, siis seal tuli soodsa variandina kõne alla ka lennutransport. Kolm tonni mänguasju on aga liiga mahuline ja liiga odav kaup, et oleks ratsionaalne seda lennukiga vedama hakata.
Võimatu ei ole ka rongi kasutamine. Üldjuhul kasutatakse selleks Kaug-Idast Euroopasse kulgevat Trans Siberia raudteetrassi. Samas on laevad rongidest tunduvalt suuremad. Järelikult võtavad nad peale rohkem kaubaühikuid ja vedu tuleb seega odavam.
Kaug-Ida tootjatel on kombeks võtta oma kauba müügil selle transpordi organiseerimine enda peale. Transpordikulud arvestatakse loomulikult toodangu hinnale otsa. Mujal maailmas tootjad nii aktiivsed ei ole. Aasias soovitakse aga võimalikult palju tööd koha peale jätta, seetõttu on sealsetel suurtel tootjatel sõlmitud lepingud kohalike suurte laevafirmadega.
Kui mingil põhjusel peaks aga Eesti tellijal puuduma usaldus asiaatide ekspedeerimiskorralduse suhtes, siis on võimalik kasutada ka Eesti firmasid. Kõigil suurematel Eesti ekspedeerijatel on Aasias olemas koostööpartnerid, mistõttu ei ole sealt kauba siia toimetamine neile probleem.
Maakera kuklapoolel asuvast Hong Kongist veel Eestisse ühtegi suuremat ookeanilaeva ei tule. Seetõttu peab mänguasjade konteiner tegema läbi vähemalt ühe ümberlaadimise. See toimub Euroopa suurtes transiidisadamates nagu Antverpern, Rotterdam, Fellington, Hannover jm. Kauba pärast ei maksa muret tunda. Sellistes suursadamates on kaubakäsitlus täielikult automatiseeritud ja tegevust koordineerib arvuti. Konteinerite mahakukkumist ja kaotsiminekut ei luba tugev konkurents. Kui ühes sadamas pidevalt midagi juhtuma hakkab, siis teda enam lihtsalt ei kasutata. Sadamaid on Euroopas hulgaliselt valida.
Kauba originaaldokumente siiski merevedude puhul kaasa ei panda. Konteineriga reisib koos vaid üks eksemplar koopiaid. Originaalid saadetakse sihtkohta kullerteenusega.
Ületamatuid takistusi maaletoojad ja ekspedeerijad Hongkongist mänguasjade toomiseks ei näe.
- ASi Filasko tegevdirektor Andrus Kasesalu:
- ASi Rademar tegevdirektor Margus Jukson:
- ASi Evelekt juht Jüri Soova:
- ASi Zen Kaubandus juhataja Elar Liblik: