Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiin A-76 ähvardab otsa lõppeda

    Kütusefirmade raskused tekkisid pärast seda, kui tolliamet pitseeris eelmisel nädalal Termoili terminaali ja keelas igasuguse kütuse väljastamise enne, kui seal ladustatud 106 tsisternilt ASi Parevek maaletoodud kütuselt pole tasutud maksud.
    Kui nende päevade jooksul uut bensiini hankida ei õnnestu, saavad ASi EK tanklad nädalavahetuseks tühjaks, kinnitab firma turundusdirektori asetäitja Tarmo Talivere. Tema sõnul on tanklates bensiini A-76 varu vaid umbes sada tonni, millest jätkub kõige enam selle nädala lõpuni.
    EK tanklate A-76 läbimüük päevas on umbes 25 tonni.
    Termoili terminaalis on kinni EK-le kuuluvat bensiini A-76 ligi 1200 tonni ehk kahe kuu varu, teatab EK kommertsdirektor Raul Kadaru. Tema sõnul bensiini müük tanklates ei vähene.
    «Leiame vajaliku kütuse kasvõi maa alt,» väidab Kadaru. EK puhul teeb olukorra raskeks ka see, et kogu ostetav bensiin ladustati Termoili terminaalis.
    Kadaru sõnul võib bensiin pärast Venemaalt tellimist jõuda Eestisse nelja päevaga, aga selleks võib kuluda ka paar nädalat.
    «Ma ei taha selle peale mõeldagi, et kütus lõppema hakkab,» ohkab ta.
    Hullem on olukord aktsiaseltsile AA-Trading kuuluvates Alexela ja Autokütuse tanklates. Bensiin A-76 võib lõppeda täna õhtul, ütles eile hommikul AA-Tradingu hulgimüügijuht Mihkel Niinemäe.
    Tanklates on bensiini vaid veidi üle kümne tonni, umbes samapalju müüakse läbi päeva jooksul, lisab Niinemäe.
    «A-76 on nagu paduvihm, ainuke bensiin, mille müügikoguseid ei oska prognoosida,» tunnistab Niinemäe.
    AA-Trading ostab oma bensiini läbi Termoili, kus on kinni 150 tonni nende bensiini A-76. «See on paari nädala tanklamüügi varu,» kommenteerib Niinemäe.
    ASil Eriõli on bensiini A-76 varuks veel nädala jagu, kinnitab firma müügidirektor Hans Kareta. Päevas müüb Eriõli tema kinnitusel keskmiselt 120 tonni madalama oktaanarvuga bensiini.
    Eriõli hoiab ostetud bensiinist poole ASi Petkam terminaalis, teine pool ladustatakse Tartus. «Varud on väikesed, paistab, et kisub kriisi poole,» kommenteerib Kareta olukorda kütuseturul.
    Kõik eelmainitud firmad on tänaseks lõpetanud bensiini A-76 hulgimüügi ja viinud kogu olemasoleva kütuse tanklatesse. Termoili terminaalis pitseeritud mahutite tõttu seisab kasutult ka kütusefirmade raha, mille eest bensiin osteti.
    «Meil on kinni üle kümne miljoni krooni, see on EK viie päeva käive,» räägib Raul Kadaru.
    Selleks, et Venemaalt uus kogus bensiini tellida, on vaja raha. Kadaru usub, et kütusefirmad on solidaarsed ja aitavad üksteist põhimõttel, kellele esimesena bensiin kohale jõuab, annab ka teistele.
    Termoili terminaali avamise üle käivad iga päev läbirääkimised tolliameti ja ASi Esoil juhtkonna vahel. Tolliameti peadirektor Rein Talvik ütleb, et kuni läbirääkimiste lõpuni ta seda teemat ei kommenteeri.
    Talvik kinnitab aga, et Termoil ei saa pikalt kinni jääda.
    Vaidlusaluse kütuse maaletooja oli AS Parevek, mis on registreeritud Tallinnas ühe Kentmanni tänava korteri aadressil. Firma endine omanik Markus Kamps on väitnud, et tema teada on Eestisse toodud 132 tsisternilt autokütuselt kõik maksud tasutud. Samas lisas ta, et ei tegelenud ise kütuse maaletoomisega.
    Tänaseks on AS Parevek edasi müüdud ja endisi omanikke on väga raske tabada.
    Suurem osa Eestisse toodud kütusest ehk 106 tsisterni veeti Termoili terminaali, ülejäänud 26 aga transporditi mõni kilomeeter eemal asuvatesse ASi Petkam mahutitesse. Teel tollijaamast terminaali muutus kütuse omanik ehk maaletooja müüs koguse teel olles kütuse firmadele Vegelar ja Amenom. Mõlemad firmad on registreeritud ühe Pinna tänava korteri aadressil. Vegelari asutas Kristo Kross, Amenomi Marion Vahuri.
    Päev pärast kütuse saabumist tegi tolliamet Termoilile ettekirjutuse Parevekile saabunud kütust mitte väljastada. Termoil eiras keeldu.
    Termoili asedirektori Nail Sibagatulini sõnul polnud tal mingit põhjust Vegelarilt kütust ostnud firmadele seda mitte väljastada.
    Sellele vaatamata leidis terminaali haldava ASi Esoil komisjon, et Termoili juhtkond oleks pidanud tolliameti ettekirjutust täitma.
    «Ei saa aru, milles olen eksinud,» laiutab Sibagatulin käsi.
    Samasuguse ettekirjutuse sai ka AS Petkam, mille tegevdirektor Mihhail Glotov andis tollile garantiikirja, et saabunud kütust ei väljastata.
    Eelmise nädala kolmapäeval sulges tolliamet Termoili terminaali ja plommis mahutid, millega seiskus kogu terminaali töö. Tolliamet põhjendas sulgemist tolli ettekirjutuste eiramisega, mille tulemusena kaotas riik laekumata maksude tõttu 15 miljonit krooni. Kuni juurdluse lõpuni on Termoilis kütuse vastuvõtt ja väljastamine peatatud.
    Rein Talviku sõnul võiks terminaali (v.a mahutid, kus on ladustatud kahtlusalune kütus) taasavada, kui Esoil annaks garantii, et nimetatud kütus püsib terminaalis. «Olen seda mitu korda pakkunud, aga nad ei soovi kuulda,» tunnistab Talvik. Termoili tegevjuhtide ja Esoili juhatuse liikme Lauri Hinki kinnitusel pole sellisest ettepanekust midagi kuuldud.
    Termoilist jõudsid kütust osta ühistu Männik ja aktsiaseltsid Favora, EK, N-Terminaal, NB ning Botrans. Petkami terminaali jõudnud bensiini A-76 ostsid aktsiaseltsid Eriõli ja M&V.
    Vegelarilt bensiini A-76 ja diislikütust ostnud Favora juhatuse esimees Aivo Pärn kinnitab, et tema kaustas on kogu vajalik teave Vegelari kohta olemas. Firma on käibemaksukohuslane ja tal on kehtiv tegevuslitsents, teab Pärn.
    Pärna sõnul on Vegelari omanik Kalle Hein, kes kirjutas alla ka kütuse müügilepingule. Heina allkiri on ka Termoiliga sõlmitud kütuse hoiustamislepingul, lausub Nail Sibagatulin.
    Majandusministeeriumi kütusekomisjon väljastas Vegelarile litsentsi, et firma saaks muuta oma põhikirja ja kanda end äriregistrisse, selgitab kütusekomisjoni juht Mari Koppel.
    Kütusekomisjoni seisukoht on, et Vegelar ei tohi kütust müüa, sest firma pole teatanud neile oma põhikirja muudatustest ja äriregistrisse kandmisest, räägib Koppel.
    Eile õhtul teatas ASi Esoil juhatuse esimees Oleg Panfilov, et Termoili juhatuse koosolekul otsustati vabastada ametist asedirektor Nail Sibagatulin.
    Panfilov lisas, et on lootus Termoili terminaal esmaspäeval avada, kui tolliamet aktsepteerib Esoili garantiikirja.
    Samas tunnistas ta, et tolliametile jääb õigus kogu kütus konfiskeerida.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.