Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasutatud auto vastu uus auto
Uue auto soetamisel või-dab iga päevaga populaarsust nn autovahetusleping, eriti hoogustus sel-line tegevus möödunud aastal. Samas on tänaseni laialt levinud väärarusaam, justkui saaks amet-likes esindustes vana auto vahetada vaid sama marki uue auto vastu.
Autovahetustehinguid hakati aktiivselt kasutama mõned aastad tagasi, mil inimesed ei läinud enam turule oma autot müüma ega ajalehe vahendusel kauplema, vaid usaldasid selle tegevuse autodiileri hooleks. Teenuse kiire areng on mõistetav, sest autodiiler vabastab kliendi praktiliselt kõikidest vana auto müümise muredest.
Kui klient tuleb ostu-sooviga, hindab autodiiler kliendi vana auto üle ning uue auto kättesaamisel loovutab klient oma vana auto. Autovahetusleping garanteerib seega, et klient ei ole mitte ühtegi päeva jalamees -- ta sõi-dab vana autoga sisse ja uuega välja.
Samuti ei pea klient hankima endale kogu uue auto raha, sest vana auto hinna võrra väheneb uue auto hind. Automüügiettevõtete juures tegutsevad vastavad spetsialistid, kes hindavad kasutatud autode väärtust.
Paljud kliendid arvavad ekslikult, et autodiilerid teevad autode vahetuslepinguid ainult pakutavatega analoogsete uute automarkide piires. Tagasi ostetakse siiski igasuguseid autosid. Uue Volvo vastu võib näiteks vahetada üks-kõik millise kasutatud Fordi, Opeli või Nissani.
Autovahetuslepingute puhul tuleks eristada kolme tüüpi maksuprotseduure:
- vana auto vahetamisel uue vastu maksab klient puuduoleva summa (sellest on lahutatud ettemaks ja vana auto väärtus);
- kui klient ei ole diileri pakutud vana auto hinnaga nõus, võib klient panna auto diileri juures tema pakutud hinnaga komisjonimüüki. Kogemuste põhjal jõutakse pärast komisjonimüüki ena-masti siiski diileri pakutud hinnani;
- liisingfirma abiga uut autot ostes saab klient oma vana auto eest kohe kätte täis-summa, uue auto eest maksab aga osakaupa.
Info-Auto seniste koge-muste põhjal toimub 80% autotehingutest praegu just autode vahetamise teel, pooled vahetatavad autod on seejuures teist marki, kui pakutavad uued Volvod.
Kui inimene vahetab vana auto uue vastu, on tendents sellele, et uus auto on sama automargi kallim mudel või kallima lisa-varustusega sama mudel. Kui loobutakse teisest auto-margist ja soovitakse Vol-vot, siis on see teine mark reeglina odavamate seast. Vana auto hinnad kõiguvad Info-Auto kogemustele tuginedes 90--250 000 kroo-ni vahel.