Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia leidis oma teleritööstusele ostja
Kokkulepe on osa Nokia strateegiast, mis näeb ette lahkumise Euroopa kapriisselt tarbeelektroonikaturult, et kontsentreeruda telekommunikatsioonidele ning mobiiltelefonide valmistamisele. Telerite ja videoaparatuuri tootmine tõi Nokiale möödunud aastal 352 miljoni margase kahjumi.
Tehingu alusel müüb Nokia Soomes ning Saksamaal asuvad teleritehased firmale Semi-Tech. Tehing hõlmab ka Nokia rahvusvahelisi telerimüügifirmasid, Nokia televisiooni- ja videotehnoloogiat ning õigusi Finluxi, Luxora ja Salora kaubamärgi peale.
Semi-Tech on Torontos asuva Semi-Tech Corporationi tütarettevõte, mille strateegia on osta potentsiaalselt perspektiivikaid ettevõtteid, varustada need vajaliku kapitali ning juhtimisoskustega ja panna uuesti kasumit teenima.
Nokia, kes on maailma suuruselt teine mobiiltelefonide tootja, loodab probleemidest, mis tingisid 1996. a esimesel poolel kontserni kasumi languse, peatselt üle saada.
Esimeses kvartalis alanes Nokia maksustamiseelne kasum eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1,35 miljardilt margalt 399 miljonile margale, mullusest nõrgemat tulemust prognoositakse ka poolaasta kokkuvõttes.
Nokia põhilisele kasvumootorile, mobiiltelefonide tootmisele, on negatiivselt mõjunud oodatust madalamad müügitulemused maailma suurimal mobiiltelefoniturul USAs, mobiiltelefonide hinna langus ning firmasisesed logistikaprobleemid.
Tegevusharu läbimüük kasvas esimeses kvartalis 10 protsenti, jäädes oluliselt maha viimase kolme aasta tasemetest. Osaliselt tingisid selle probleemid USA turul, kus uue põlvkonna telefonide kasutuselevõtmine on läinud oodatust visamalt. REUTER-FT-BNS