18 juuni 1996

Üliaktiivne liikluspolitsei

Olen pärast trahvimäärade karmistumist tähele pannud, et liikluspolitseinikud on kuidagi eriliselt põhimõtteliseks läinud. Hiljuti pandi Tallinnas Lembitu tänava Olümpia hotelli poolsesse otsa ajutine märk, mis keelas paremale pöörde. Samas püüdsid politseinikud autojuhte, kes märki eirates ikkagi paremale pöörasid, kusjuures liiklusohtlikku situatsiooni ei tekkinud ega saanudki tekkida.

Kümmekond päeva tagasi pidasid liikluspolitseinikud Vääna poole viival teel kinni autojuhi, kes 200--300 meetrit enne 90kilomeetrist tunnikiirust lubavat tähist sõitis ühtlases autovoolus kiirusega 76 kilomeetrit tunnis. Juhiload asendati ajutiste lubadega.

Umbes samal ajal jäi üks autojuht ilma lubadest, sest tal polnud tehnilise ülevaatuse talongi kaasas, ehkki liikluseeskirjad ei nõuagi selle kaasaskandmist.

Liikluspolitsei büroo direktor Märt Mikkov kommenteeris neid juhtumeid sõnadega, et politsei täidab seadust ja nõuab selle täitmist ka teistelt. «On kaks võimalust, kas sundida autojuhte kõiki liiklusmärke austama või panna igale poole politseinikud liiklust reguleerima, kui riigil selleks raha on.»

Ühest küljest on Mikkovil muidugi õigus, kuid teisalt tundub, et pärast trahvimäärade karmistumist on liikluspolitseinikud unustanud, et kergemate rikkumiste puhul võib piirduda ka lihtsalt hoiatusega. Mis puutub liikluse reguleerijaisse, siis olen ise näinud, kuidas liikluspolitseinikud sõidavad ükskõikse näoga mööda ristmikest, kus fooride töö on häiritud ja kus minuti jooksul tekib vähemalt kolm liiklusohtlikku situatsiooni.

Liikluspolitsei võiks vaatamata oma edusammudele arvestada, et mida rohkem ta tavaliiklejaid austab, seda enam ta ka ise nende austust pälvib.

Hetkel kuum