Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas peab veoki juht käituma Ida-Euroopa riikide piiril?
Autojuht peab ise olema väga agressiivne. Ei tohi loota, et midagi iseeneslikult seaduse järgi toimib. Nähes ametniku liikumas, tuleb üritada oma dokumendid tema kätte sokutada. Kusagil juttu ajades õige momendi maha magamine võib maksta mitu tundi ootamist.
Samas ei tohi järjekorras vahele trügida. Selle eest annavad teised autojuhid üle nina või teevad nii, et sinu auto enam edasi ei liigu (näiteks lüüakse sisse esiklaas või torgatakse läbi kummid).
Kõige rängem karistus on koormalt tolliplommi äratõmbamine. Hiljem ei tee tollile kuidagi selgeks, et sa pole ise plommi maha võtnud.
Tollitöötajatega tuleb olla kannatlik ja nende pretensioonid ära kuulata. Kui oled nii kõva mees, et protesteerid vastu, siis lükatakse sind lihtsalt kõrvale. Sul võib isegi õigus olla, kuid pöörduda ei ole õiguse saamiseks kellegi poole.
Tundub, et ka altkäemaks annab piiriületusel eeliseid. Altkäemaksuks võib nimetada juba seda, kui sinu koorem lahti võetakse, et näha mida vead ja võtta sellest matti.
Kõige hullem piiripunkt on Kalvaria. Kuid kõik eelnenu kehtib ka Läti--Leedu ja Läti--Eesti piiri kohta.