Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Trollibussikoondis katsetab bussi
Lähipäevil hakkab Tallinnas praegusel 8. trolliliinil sõitma T?ehhis toodetud autobuss Karosa B731, mille sobivus otsustatakse pärast kahekuulist katseaega.
Karosa pakub oma bussi 15% soodushinnaga, s.o umbes 1,2 mln krooni eest. Tartus valmistatud Scania bussid maksavad 2,2 mln krooni.
Trammi- ja trollibussikoondisel pole konkreetset huvi vahetada trollid tulevikus busside vastu, sellise võimaliku sammu mõttekuse peab otsustama linnavolikogu. Praegu on ekspluatatsioonis 150 trollibussi keskmise vanusega on 11 aastat. Savitski ütles, et 4--5 aasta pärast pole praegust tehnikat enam mõtet remontima hakata, kuna see läheb majanduslikult ebaotstarbekaks, samuti on elektriliinide remont kulukas.
Autoregistrikeskuse nõunik Henno Munak on öelnud, et Karosa bussid on tehtud peamiselt SRÜ ja T?ehhi siseturu jaoks ja avaldanud kahtlust, et pärast 1. jaanuari 1997, mil hakkavad kehtima mootorsõidukite uued, tunduvalt karmimad nõuded, võib Karosa bussidega tekkida tõsiseid probleeme.
Savitski lükkas need väited ümber ja kinnitas, et Karosa toodang vastab kõikidele eurostandarditele. T?ehhi tootjatehas on võimeline valmistama tellimusel selliseid busse, mis vastavad kliendi asukohamaa nõudmistele. «Ma olen absoluutselt kindel, et kaks kuud töötab see buss laitmatult,« lisas Savitski.
Tallinna autobussikoondise (TAK) peadirektor Mati Mägi ütles, et TAK-l on olnud kontakte Karosaga ja juhul, kui autoregistrikeskus tunnistab Karosa bussid nõuetekohaseks, võtab TAK ilmselt ka ühe lõõtsbussi katsetusele. Mägi sõnas, et bussist õige ülevaate saamiseks peaks seda katsetama vähemalt kuus kuud ja seda ka talveperioodil. Mägi nentis, et Karosa on võimaliku koostöö suhtes positiivselt häälestunud.
Praegu on TAK rohkem kui 250 bussist ligi 60 Volvo ja Scania päritolu. Neist 11 uut Scania-bussi on valmistatud Tartus Eesti-Rootsi ühisettevõttes AS Baltscan, mille aktsiatest omab TAK 15%. «Me ei ole nii rikkad, et osta odavat ülikonda,» ütles Mägi, kommenteerides TAK jätkuvat eelistust Scania ja Volvo toodangu suhtes.