Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiit toob pudrumäed

    Valitsust on pikka aega hurjutatud selle eest, et tal puudub selge ettekujutus, millised peaksid olema prioriteedid majanduse arendamisel. Nüüd on pika hoovõtu peale astutud ka esimene samm: eelmisel nädalal esitles majandusministeerium dokumenti, milles tuuakse välja Eesti transiidipoliitika põhisuunad. Selles dokumendis nimetatakse transiitkaubanduse arendamine Eestis üheks prioriteetseks alaks. Samas sisaldub ka uurimus Eesti kui transiidimaa konkurentsivõimest ekspedeerimisfirmade hinnangul.
    Äripäev tahab rõhutada selle dokumendi valmimise tähtsust Eesti majanduse edasisele arengule ja loodab, et dokumendis kirjapandud prioriteedid ja põhimõtted ainult paberile ei jää. Seda enam, et Eesti konkurendid transiiditeenuste pakkujana -- Läti ja Leedu -- on transiidi juba kuulutanud riiklikuks prioriteediks.
    Peatähtis on, et see dokument valmis Eesti Vabariigi ja tema kodanike tulevast heaolu silmas pidades kui mitte õigel ajal, siis vähemasti mitte hilja. Nüüd on valitsusel olemas terviklik programm, millest lähtudes saab kindlasti teha parimaid otsuseid transiidi seisukohalt ülioluliste infrastruktuuriettevõtete, nagu Eesti Raudtee ja Tallinna Sadam, erastamise ettevalmistamisel ja erastamisotsuste tegemisel. Tallinna Sadama erastamiskontseptsioon valmib juba käesoleva aasta lõpus.
    Väga oluliseks tuleb hinnata kontseptsiooni osa, milles peetakse võimalikuks ja vajalikuks kaasata muu hulgas ka Venemaa kapitali sadamate ja raudtee töö oluliseks parendamiseks. «Transiidi stabiilsuse tagamise huvides on otstarbekas kaasata transpordiprotsessis osalevate ettevõtete tegevusse välisriikide kapitali, kelle firmad kasutavad Eestit oma kaupade transiitveoks. Valitsus soodustab seda protsessi,» on kirjas dokumendis. Samas on märgitud, et põhilisteks transiitvedude lähte- ja sihtmaadeks on idas Venemaa ja teised SRÜ riigid.
    Investeeringuid on aga hä-dasti tarvis. Ekspedeerijate antud hinnang Eesti Raudtee tööle oli paljuski negatiivne, esmase tähtsusega ülesandeks peeti Tallinna--Narva vahelise raudtee rekonstrueerimist. Kindlasti on võimalik luua sadamate ja raudtee baasil niisuguse omanikestruktuuriga firmad, nagu praegu on Eesti Gaas.
    Transiidi teenindamise kvaliteedi tõstmise kõrval tuleb igati rõhutada müügitöö tähtsust. See tähendab, et riik peab kõvasti vaeva nägema Eesti tutvustamisel transiidimaana maailmas ja Venemaal. See tähendab suuri summasid otsesele reklaamile. Samuti võiks luua väikeseid müügiüksusi, kes siis eelkõige Venes klientidele Eesti tohutuid transiidivõimalusi tutvustaksid.
    Erilist tähelepanu tuleb kind-lasti pöörata tolli tööle. Ekspedeerimisfirmade juhid märkisid ära mitmeid kitsaskohti, nagu tollitöötajate madal kvalifikatsioon, protseduuride aeglus, info raske kättesaadavus. Korruptsiooniga on tollis kokku puutunud tervelt neljandik küsitletuist. Ilmne on, tolliametnike palk peab mitmekordistuma, näiteks nooreminspektori brutopalk 1305 krooni on häbematult väike.
    Äripäev loodab, et valitsus suudab väljatöötatud kontseptsiooni ellu viia vaatamata tõsiasjale, et see nõuab palju raha. Läti riik näiteks kavatseb 15 aasta jooksul investeerida transpordi infrastruktuuri 12 miljardit dollarit, mis aasta kohta annab välja pea Eesti riigieelarve. Nagu näha, konkurendid ei anna mitte asu. Rongi peale on hea astuda enne, kui see jaamast lahkub.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.