Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
OECD kiidab Zürichi trammi
Trammid pakuvad reisijatele kvaliteetset teenust, madalam reaalhind ja soodsa hinnaga hooajakaardid suurendavad avaliku transpordi kasutamist, andes tulemuseks «rabava» efektiivsuse tõusu teedekasutuse ja linnaelu kvaliteedi osas.
Enamikus OECD riikides jääb avaliku transpordi osakaal reisijateveos erasõidukitele oluliselt alla. Seitsmekümnendate aastate lõpust alates on aga Zürichis täheldatud vastupidist tendentsi. Vaatamata allmaaraudtee puudumisele langeb avaliku transpordi arvele ligikaudu 42 protsenti reisijateveost, mis on oluliselt kõrgem teiste võrreldava suurusega Euroopa linnade näitajatest.
OECD nimetab Zürichi edu tähelepanuväärseks, arvestades asjaolu, et tegemist on Euroopa ühe rikkama linnaga, kus eraautode arv 1000 elaniku kohta on 391. Zürichi transpordistrateegia põhineb teepinna ümberjaotamises erasõidukitelt ühistranspordi sõidukitele ja tingimuste loomises, mis soodustavad ühistranspordi kasutamist. Sõidukaart maksab 7,20 ?veitsi franki päevas (5,90 USD), kuus 70 franki, intervallid on lühikesed, kusagilt ei kulu kesklinna jõudmiseks üle 15 minuti. FT