Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteel on tulevikku

    Viimase 20 aasta jooksul on Euroopa raudteed kaotanud pool miljonit töökohta. Kinnocki sõnul on ohus kogu raudteevõrgu püsimajäämine, kui raudtee turuosa reisija- ning kaubavedude osas ei parane.
    «Tuleb valida: kas teha raskeid ja radikaalseid uuendusi, mis tagaksid töökohtade säilimise, või lasta käed rüppe ning riskida Lääne-Euroopa rautee miljoni töökoha kaotamisega,» ütles Kinnock.
    1970. aastal kulges kolmandik ELi praeguste liikmesriikide kaubavedudest mööda raudteed. 1992. aastal on turuosa langenud 16 protsendile. Kui sama suund jätkub, on aastaks 2005 turuosa vaid viis protsenti. Suurbritannias ongi see juba langenud kõigest kuue protsendini.
    Euroopa komisjonis on valmimas Euroopa raudteede tulevikku käsitlev «valge raamat». Valge raamat tähendab Brüsseli kõnepruugis komisjoni seisukohti sisaldavat ametlikku projekti.
    Esmalt käsitletakse dokumendis võimalusi reisijaid ning kaupu vedava raudteesüsteemi moderniseerimiseks. Lisaks esitatakse ettepanekud uute seaduste vastuvõtmiseks, mis aitaksid kaasa rahvusvaheliste ning siseriiklike veoste turu avamisele. Samuti soovitakse suurendada nn ühitatud veoste osakaalu, kus kaubakonteinereid toimetatakse edasi erinevate transpordivahendite abil.
    Kinnocki ettekujutuse kohaselt võiksid rauteed vähemalt kohalikus transpordis jääda riigi pädevusse. Suurbritannia raudteede erastamise kogemust ei hinda transpordivolinik kuigi kõrgelt.
    Kinnocki sõnul on eelkõige kaubavedude alal eesmärgiks seatud, et raudteed suudaksid pakkuda veoautodega võrdväärseid teenuseid. Sageli ollakse arvamusel, et üksnes pikki, üle 400 km pikkuseid veoseid, on otstarbekas transportida raudteel.
    Vastupidine näide on Antwerpeni--Rotterdami vaheline 75km raudteelõik, mis tõrjus mullu teedelt 40 000 veoautot. Sellest võitis nii keskkond kui kaubandus.
    Kinnocki sõnul on raudteetranspordi arenguks möödapääsmatu ka rahvuslike süsteemide ühitamine ning ala tehniliste standardite väljatöötamine.
    Tehtud on ettepanek luua rail freeways ehk vabad kiirteed, mis kulgeksid üle riigipiiride idast läände ja lõunast põhja ning tagaksid veoste ladusa edasitoimetamise.
    Eriti tõuseks efektiivsus keskmise pikkusega ning pikkadel vedudel. Samuti oleks süsteemi otstarbekas rakendada hinnaliste ning ohtlike veoste puhul. KL
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.