• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norralaste projekteeritud uus lennujuhtimiskeskus

    asukoht: Tallinn Kanali tee 2
    projekteerija: Nordic Aviation Resources
    ehitaja: EMV
    alltöövõtjate arv:ca 20
    tööde kestus: 11 kuud
    kasulik pind: 1135 m²
    üldkubatuur: 7500 m³
    hoonealune pind: 830 m²
    Lennujuhtimiskeskus koosneb reast alaobjektidest, nagu kahekorruseline insenerkorpus, dispetshertorn, energiakeskus, kus on alajaam, katlamaja ja diiselgeneraatorid elektrikatkestuse puhuks. Samuti on kompleksis tuletõrjevee mahutite hoidla ja pumbajaam.
    Projekti autoriks olnud norralased on varem teinud taolisi juhtimiskeskusi, mistõttu projekti tuli Eesti jaoks kohandada. Seega pole juhtimiskeskus projekteeritud meie tavade kohaselt. EMV Tallinna jaoskonna juhataja Taimo Kikkase sõnul on kvaliteedi aluseks tavapärase RYLi asemel ISO 9000.
    Kõige huvitavamaks peab Kikkas torni ehitust. Monoliitbetoonsammas valmis kaks nädalat kestnud pideva valu tulemusena. Problemaatiliseks osutus ka ülemiste kabiinide ehitamine. «Kuna töö langes sügistormide ajale, mõtlesime, kuidas torni tipus keevitada saame,» meenutab Kikkas. Lahendusena tehti maa peal kabiinid valmis ja tõsteti 30tonniste tükkidena üles. Harvaesineva nähtusena toob Kikkas esile ülestõstetavad põrandad, mille alla peidetakse kommunikatsioonid.
    EMV lepinguline ehitusmaksumus oli Kikkase sõnul 35 miljonit krooni. Sellele lisandus ca 10 miljonine leping Eesti Ehitusega, kes tegeles ettevalmistustöödega.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Pangajuhid avaldasid kasvuplaani: rahvusvaheline turg, kaubandus ja krüpto
LHV Groupi juhi Madis Toomsalu meelest on panganduse suurim oht see, et keset mustade luikede ajastut unustatakse ära, kuidas teha äri ja edukalt kasvada. Kuigi inflatsioon ja intressitõusud võivad niisamagi pankade aktsiatele hoogu juurde anda, ei saa ilma heade kasvuplaanideta, tõdesid pangajuhid täna investor Toomase konverentsil.
LHV Groupi juhi Madis Toomsalu meelest on panganduse suurim oht see, et keset mustade luikede ajastut unustatakse ära, kuidas teha äri ja edukalt kasvada. Kuigi inflatsioon ja intressitõusud võivad niisamagi pankade aktsiatele hoogu juurde anda, ei saa ilma heade kasvuplaanideta, tõdesid pangajuhid täna investor Toomase konverentsil.
Tehniline viga lükkas Tallinki reisi Turust Stockholmi päeva võrra edasi
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tarbijate ostujõu toetamine on tähtis, aga ärisektor ootab nüüd gaasisoodustust
Inimeste ostujõu, tarbimiskindluse ja raske talve üleelamise toetamine oli valitsuse poolt õige otsus, leidsid nii gaasiintensiivse toidutootmissektori kui gaasimüüjate esindajad. Elektrisoodustust ettevõtetele peetakse pigem kosmeetiliseks abivahendiks.
Inimeste ostujõu, tarbimiskindluse ja raske talve üleelamise toetamine oli valitsuse poolt õige otsus, leidsid nii gaasiintensiivse toidutootmissektori kui gaasimüüjate esindajad. Elektrisoodustust ettevõtetele peetakse pigem kosmeetiliseks abivahendiks.