Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Britid võitlevad sudu vastu
Suurbritannia keskkonnaministri John Gummeri sõnul on kavas oluliselt vähendada kaheksa peamise saasteaine mõju, alates benseenist ja lõpetades osooniga, mille ohtlik kontsentratsioon tööstuspiirkondades on ministeeriumi hinnangul põhjustanud aastas sadade inimeste enneaegse surma.
«Minu taotlus on, et järgmise sajandi esimesel aastakümnel saaksid lapsed vanematelt küsida -- mis asi on sudu?» sõnas ta pressikonverentsil. «Kui me sellega hakkama saame, siis oleme keskkonna parandamiseks ja rahva heaks palju ära teinud.»
Ehkki sel nädalal valitsenud suur kuumus on Londoni saastatust tunduvalt suurendanud, ütles John Gummer, et Suurbritannia õhu kvaliteet on pärast 1950. ja 1960. aastaid tunduvalt paranenud, mil riigi rohkete rasketööstusettevõtete suits maad kattis.
Olukorda selles vallas aitab veelgi parandada tööstusprotsesside täiustumine ning Euroopa Liidu karmimate autoheitmepiirangute rakendamine, kuid sellest ei ole veel küll.
Nimelt kavatseb valitsus anda kohalikele võimuorganitele märksa vabamad käed, lubades neil ajutiselt sulgeda sõidukitele linnaosasid, kus saastatus muutub liiga suureks, ning peatada sõidukeid ja veokeid, kui on tekkinud kahtlus, et nende heitgaas ületab lubatud norme.
Keskkonnaminister väitis, et valitsus ei kavatse hakata inimesi mõjutama autodest loobuma. Kuid ta väljendas lootust, et uued linnaosad kavandatakse nii, et inimesed ise eelistavad autodest loobuda või vähendavad perele kuuluvate autode arvu.
Keskkonnakaitsjad suhtusid ministri avaldusse vaikse heakskiiduga, kuid opositsiooni esindajad deklareerisid irooniliselt, et transpordipoliitika muutmisest räägitakse alles nüüd, mil 17 aastat valitsenud konservatiivne partei on pidevalt avaldanud toetust autokultuurile. «Suurbritannia on praegu autodest kõige sõltuvam Euroopa riik,» kinnitasid nad.
Eile avaldati Suurbritannias kaks uuringut, mis tõestavad, kui palju autode heitgaasid mõjutavad inimeste tervist. Ilmneb, et viimase 30 aastaga astmasse haigestumise neljakordistumine on põhiliselt tingitud autode arvu kasvust. REUTER-ÄP