• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaal on raudteevedu liiga kallis

    Venemaa transpordiministri Nikolai Tsahhi käskkirja kohaselt suureneb tuleva kuu algul läbi Baltimaade mineva bensiini ja kütteõli raudteeveotariif vastavalt viis ja kümme protsenti.
    Vene asjatundjate arvates avaldab see otsus negatiivset mõju Vene naftatöötlemistehaste positsioonile rahvusvahelisel turul. Lisaks vähendab see Vene eksporti läbi Balti sadamate.
    Venemaa raudteeministeeriumi andmetel töötab raudtee alates mai algusest kahjumiga. «Olukorras, kus me ei suuda enam oma töötajatele palka maksta, meil lihtsalt tuleb kaotada mõned vahendusfirmadele tehtud soodustused,» ütles raudteeministeeriumi tolliosakonna esindaja Tamara Stebunova.
    «Vene raudteeteenuste kulukus on üks peamisi põhjusi, mis raskendab Vene kaupade eksporti,» arvab valitsuse naftatöötlemisekspert. Tema sõnul transporditakse 82% naftatoodetest raudteel. Nende vedu enam kui tuhande kilomeetri taha on eksportööridele õige koormav.
    Vene naftakompanii Slavneft loobus juulis kütteõli transpordist oma Jaroslavli tehasest läbi Ventspilsi sadama, mille vahemaa on ligi tuhat kilomeetrit ja kus Slavneft väitis kaotavat tonni naftasaaduste kohta 15 dollarit.
    Tänavu suvel lõpetas ka Lukoil kütteõli ja bensiini veo Volgogradi tehasest Ventspilsi kaudu. Kasutades nüüd transportimiseks pargaseid marsruudil Volga--Don--Must meri, õnnestus Lukoilil transpordikulusid vähendada poole võrra ehk 30 dollarilt 16 dollarile tonni kohta.
    Venemaa meretranspordiministeeriumi esindajad on arvamusel, et raudteeveosoodustuste kaotamise algatajad järgivad valitsuse poliitikat, mille eesmärk on toetada kaubavedusid läbi Venemaa sadamate. Samas leiavad nad, et see samm võib kahjustada eksporti tervikuna, kuna Venemaa Läänemere-sadamate võimsus ei suuda nõudlust rahuldada. B&B
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Pangajuhid avaldasid kasvuplaani: rahvusvaheline turg, kaubandus ja krüpto
LHV Groupi juhi Madis Toomsalu meelest on panganduse suurim oht see, et keset mustade luikede ajastut unustatakse ära, kuidas teha äri ja edukalt kasvada. Kuigi inflatsioon ja intressitõusud võivad niisamagi pankade aktsiatele hoogu juurde anda, ei saa ilma heade kasvuplaanideta, tõdesid pangajuhid täna investor Toomase konverentsil.
LHV Groupi juhi Madis Toomsalu meelest on panganduse suurim oht see, et keset mustade luikede ajastut unustatakse ära, kuidas teha äri ja edukalt kasvada. Kuigi inflatsioon ja intressitõusud võivad niisamagi pankade aktsiatele hoogu juurde anda, ei saa ilma heade kasvuplaanideta, tõdesid pangajuhid täna investor Toomase konverentsil.
Raadiohitid: ühe Eesti panga juhtimisviga ja uus Tuul Tallinna börsil
Lõppeval nädalal puistasid raadioeetrisse tarkuseteri ettevõtja Indrek Neivelt, kes analüüsis kahe Eesti panga konkurentsi, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp, kes rääkis spetsialistist juhiks kujunemisest, ning elektritõukeratta jagamisteenuse Tuul kaasasutaja Kristjan Maruste, kelle sõnul hakkab ettevõte lähiajal Tallinna börsilt kaasama võlakirjadega finantseeringuid.
Lõppeval nädalal puistasid raadioeetrisse tarkuseteri ettevõtja Indrek Neivelt, kes analüüsis kahe Eesti panga konkurentsi, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp, kes rääkis spetsialistist juhiks kujunemisest, ning elektritõukeratta jagamisteenuse Tuul kaasasutaja Kristjan Maruste, kelle sõnul hakkab ettevõte lähiajal Tallinna börsilt kaasama võlakirjadega finantseeringuid.
Endised töötajad tahavad firmamatja kätte liikunud vanalinna restoranipidaja pankrotti
Umbes 25 aastat tegutsenud Tallinna vanalinna restorani Kalle Kusta operaatorfirma müüdi veidi üle aasta tagasi firmamatja Raul Pindiga seotud ettevõttele. Endised töötajad nõuavad nüüd ettevõtte pankrotti.
Umbes 25 aastat tegutsenud Tallinna vanalinna restorani Kalle Kusta operaatorfirma müüdi veidi üle aasta tagasi firmamatja Raul Pindiga seotud ettevõttele. Endised töötajad nõuavad nüüd ettevõtte pankrotti.