Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Inglismaal tõstab pead uus yuppie'de põlvkond
«Baarid ja restoranid on igal õhtul jälle rahvast täis ning külastajad näivad seekord olevat veelgi nooremad ning rikkamad,» ütles Londoni finantsrajooni tungil baari omanik.
1980ndate majandusbuumi ajal tekkinud yuppie'de (young upwardly-mobile professionals) õitseaeg oli Margaret Thatcheri, kes õhutas uusrikkaid oma rikkust näitama, valitsuse ajal.
Yuppie'd kadusid oma uhkete autode ning kalendermärkmikega pärast aktsiaturu kokkuvarisemist 1987. aastal, mis viis alla nii City boonused kui elamute hinnad.
Luksuskaupade tarbimise kasv näitab aga, et peale on kasvamas generatsioon, kes on sama varmas raha silmahakkaval moel kulutama.
TVR Engineering, mis valmistab yuppie'de jaoks «kohustuslikke» automudeleid Griffith, Chimaera ja Cerbera, uhkustab, et tellimisnimekirjad on järjest pikemad ning ooteaeg juba 12 kuud. Ka Porche on edukas, kui traditsiooniliste automudelite valmistajate müügitulemused on püsinud muutumatuna, on Porche läbimüük 28 protsenti kasvanud.
Toosti tõstmine heade aegade naasmise terviseks on suurendanud vahuveini tarbimist. Champagne Information Bureau, mis ühendab nii viinamarjakasvatajaid kui veinitootjaid, teatel neelasid britid selle aasta esimese viie kuuga 60 miljonit pudelit vahuveini ehk 30 protsenti rohkem kui mullu.
Yuppie'de kohustusliku varustuse hulka kuuluvad ka moeloojate ülikonnad ja kleidid. Suurenenud on nõudlus eravillade järele prestiizhikates elurajoonides. Kinnisvaratehingute käive Londoni kesklinnas on kasvanud 14 protsenti. REUTER-ÄP