Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärimees armastab nädalalõpu turismipaketti

    Sügise tulekuga tärkab lootus, et Euroopa pealinnad, mida kogu kuuma suve vältel ummistasid turistid, on veidi rahulikumad, et seal on ruumi ringigi vaadata. Sellele loodavad ka reisibürood, kelle suurlinnakülastuste valik on tublisti täienenud.
    Eesti reisibürood on välja töötanud uusi, esmapilgul hulljulgena tunduvaid marsruute: Pariis--New York, Sydney, Pariis--Berliin--Amsterdam jne. Kui Tshehhi ja Ungari puhul on paketi hind samaks jäänud, on see teiste riikide puhul tõusnud tunduvalt. Tegelikud reisikulud küünivad vähemalt 8000--9000 krooni piirile.
    Ka mõõdukalt päikeselised, ent juba jahedamad ilmad võimaldavad suurlinnamiljöös lahedalt toime tulla. Miks mitte venitada töövisiiti paari päeva võrra pikemaks, näiteks nädalavahetuseni ning end mõnusalt tunda!
    Unistuste suurlinnu on võimalik külastada kahel inimeste erinevale ettevalmistusastmele toetuval moel. Võõrkeeltes end ebakindlalt tundvale ja detailselt organiseeritud päevi eelistavale turistile sobib pigem rühmareis.
    Seda enam, et sihtpunkti jõudmiseks pakuvad mitmed kohalikud reisikorraldajad odavama variandina bussisõitu, ent mõnetuhande lisakrooni eest võib minna lennukiga, liitudes rühmaga lõpp-punktis. Paralleelvõimalusi on aegade jooksul propageerinud Trajektoorreisid, Tokkroos, Tiit Reisid, Eurotour jt.
    Bussireisidest mõnevõrra kallimad individuaalpaketid jätavad rohkem tegutsemis- ja valikuvabadust. Samuti ei pea sõltuma suurest reisiseltskonnast, kus arvamused ei pruugi sugugi kokku langeda, millest võib omakorda kujuneda kaunist reisi rikkuv nuhtlus. Isegi tuntud ja asjalik reisibüroo ei saa paraku dikteerida turistide omavahelist läbisaamist.
    Ehkki suurlinnade individuaalpakette leidub ka soome reisikorraldajate kataloogides, tasuks eelistada kodumaist. Mugavaks kombineeritud töö- ja puhkusereisiks võiksid sobida Fritidsresori nädalalõpu paketid, ent üsna tõenäoliselt leiab sama raha eest Eesti reisibüroodest kliendi nõudmistele täiuslikumalt vastava variandi. Valmispaketi ostes säästab aga siiski paar-kolm tuhat krooni.
    Vaatamata sellele, et isikliku autoga reisimine on mugav ja ka moes, tasuks enne määratleda reisi eesmärk ja alles siis valida liiklusvahend. Kogenud reisisell teab, et autost võib saada nuhtlus: lakkamatud liikluskeerised, parkimisvõimaluste nappus, tüütud autokratid ja nendega seotud ebameeldivused. Suurlinnas on targem usaldada ühiskondlikku transporti, eriti metrood või koguni taksot.
    Reisikorraldajate sõnul on Euroopa suurlinnade individuaalpaketid nõutud ka äriklientide hulgas.
    Sellisesse paketti kuulub mugav lennutransport edasi-tagasi, transfeer lennujaamast majutuskohta, soliidne öömaja koos hommikusöögiga. Paketi hind on mõnevõrra odavam variandist, kui majutus ja transport broneeritakse eraldi. Tänu kokkulepetele aitavad reisibürood majutuse osas säästa olulisi summasid.
    Möödunud hooajal kasutati ametialasteks reisideks palju Estonian Holidaysi ca 6500 krooni maksnud neljapäevast Londoni-paketti. Firma müügiosakonna andmeil peaks see taas letti jõudma oktoobris. Paketi hind selgub lähipäevil. Müügijuhi sõnul peaks see jääma varasemaga samasse skaalasse.
    Omaette rühma moodustavad allolevas pakkumiste tabelis kohalikes reisibüroodes välja töötatud bussireisid, mille marsruut hõlmab mitut suurlinna. Tavaliselt viibitakse ühes paigas üks päev, mis tõelise hiigellinna puhul annab sellest hädise ülevaate.
    Pealiskaudsuse taustal jätavad siiski positiivse mulje Tensi Reiside Itaalia--Austria ja Tshehhi--Ungari, Kadaka Reiside Praha ja Eurotouri Sydney reisid. Tundub, et neil on süvenemiseks ja hingetõmbeks enam aega. Samas on siiski vähe büroosid, kelle reisiteekond keskenduks vähestele sihtpunktidele. Tegemist on üldhuvi rahuldamisega.
    Tokkroosi Prantsusmaa- ja Inglismaa-kesksed reisid tunduvad samuti ahvatlevad ja korralikult läbimõeldud, ent nende hind (keskmiselt 15 000 krooni, millele lisanduvad kohapealsed kulutused, kokkuhoidlikul juhul vähemalt 3000--4000 krooni ulatuses) määrab reisijate hulga.
    Tensi Reiside Itaalia--Austria pakett on tänu vähe kulutusi nõudvale, ent siiski mugavale ööbimisvõimalusele odav, ca 4000 krooni. Kliendisõbralik on seegi, et turist pole sunnitud taluma tüütuid Poola kitsaid maanteid: sihtpunkti liigutakse läbi Skandinaavia.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.