Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air alustab koostööd Finnairi ja KLMiga
Estonian Airi erastanud Maersk Airi presidendi Bjarne Hanseni sõnul hakkavad lennukompaniid Estonian Airi ja Finnair omavahel sõlmitud koostöölepingu alusel müüma teineteise lennukitele pileteid Tallinna--Helsingi liinile.
Kokkuleppe kohaselt hakkab Estonian Air Tallinnas registreerima Finnairi pileteid ning Finnair hakkab omakorda Helsingis registreerima Eesti lennukompanii pileteid.
Koostööleping jõustub Hanseni sõnul 27. oktoobril ning see hõlmab seitset lendu päevas.
Estonian Airi asepresident tehnikaalal Aarne Tork ütles, et koostöö KLMiga tuleb samalaadne kui Finnairigagi, ainult et Hollandi kompanii kaudu on võimalik Estonian Airi pileteid osta kogu maailmas.
Hansen lisas, et KLMi esindajad tutvuvad praegu kohapeal Estonian Airi audiitorkontrolli tulemustega. Lisaks kontrollivad hollandlased Torki sõnul üle ka Eesti lennukompanii tehnilise taseme.
Estonian Airi president ja juhatuse esimees BÖrge Thornbech rääkis, et on veel vara rääkida uuest hinnasüsteemist, sest see ei ole veel lõplikult määratletud. Kuna Estonian Air on senini opereerinud liiga suurte kulutustega, kavatsetakse lähiajal läbi vaadata kõik teiste firmadega sõlmitud lepingud, lisas ta.
Maersk Airi asepresident Ole Dietz ütles, et erastamislepingu kohaselt tuleb uutel omanikel firmasse investeerida 100 miljonit krooni.
Tänaseks on tasutud ka 20 miljoni krooni suurune võlg Eesti Lennujaamadele.
Hanseni sõnul hakkab Estonian Air alates 27. oktoobrist taas Kopenhaagenisse lendama. Samas tahetakse Hanseni ütlusel samast kuupäevast alates lõpetada lennud Frankfurti ning keskendutakse Hamburgi ja Amsterdami liinidele.
Sügis-talvisel perioodil toimuvad Hanseni ütlusel regulaarsed tsharterreisid Rhodosele, Malagasse, Egiptusesse ja Dubaisse.
Alates talveperioodi algusest, 27. oktoobril, lõpetab Estonian Air Hanseni sõnul Vene päritolu lennukite kasutamise ja hakkab pruukima kahte Boeing 737-500 ning kahte Fokker 50, millega seoses võetakse tööle veel 6--8 pilooti.
Kolm Tu-tüüpi lennukit on tänaseks Minskisse toimetatud, kaks neist on juba müüdud. Ka Jak-tüüpi lennukid on müügiks valmis. Lisaks on Estonian Air ära müünud kaks An-tüüpi lennukit.