Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jehoova-tunnistajad on aidanud reisifirmasid
Erki Urva sõnul oli suvel Eestis toimunud kaks Jehoova-konventi siinsetele reisibüroodele ja hotellidele eriti soodne, sest tõi kohale suure hulga inimesi, kes võtsid täisprogrammi ja kulutasid väga palju raha.
Urva märkis, et Soome alkoholipoliitika muutumine tekitas Eesti turismile mõningase tagasilöögi mais ja juunis, kuid juulis taastus endine seis.
«Tekkis juurde kliente, kes hakkasid kasutama hotellimajutust, ostsid viisa või veetsid kauem aega laevas,» loetles ta uuest alkoholipoliitikast tulenenud positiivseid külgi.
Reisibüroo Estonian Holidays turundusjuht Jüri Toomel lausus, et nendel kasvas sellel suvel võrreldes möödunud suvega kõigi kolme kuu müügimaht 40--50 protsenti.
Põhiliselt kasvas müügimaht Toomeli sõnutsi reisi- ja piletimüügi arvel, mis moodustab 40--50% Estonian Holidaysi müügimahust.
Hermann Reiside müügimaht kõikus kolmel suvekuul 5,2--5,7 mln krooni vahel. Suurim kasv -- üle miljoni krooni -- toimus võrreldes eelmise aastaga juulis. 70% Hermann Reiside müügimahust moodustas piletimüük, 20% puhkusereisid ja 10% välisturistide vastuvõtmine.
Hermann Reiside juhatuse esimees Arvi Karotam märkis, et sel suvel kasvas oluliselt väljasõitvate klientide arv ja nende teenuste maht. Tema sõnul torkas silma ka see, et Eestis tegutsevad rahvusvaheliste sidemetega firmad, pidasid oma suviseid väljasõite ja seminare Eestis. Selle aasta Hermann Reiside müügimahuks prognoosis Karotam 70 miljonit krooni.
Reisibüroo Baltic Toursi selle aasta müügimahuks on müügijuhi Edvard Mihkelsaare sõnul prognoositud märgatavalt üle 100 miljoni krooni. Mihkelsaar märkis, et sel aastal on firma laevateenindamise kõrval suunanud tähelepanu ka majutusega mitmepäevaturistide vastu võtmisele. Lisaks sellele alustas Baltic Tours uudse asjana Eesti turismimaailmas tsharterlendude vastuvõtmist, lausus ta. Baltic Tours oli juuli alguseks võtnud tänavu vastu umbes 300 000 turisti.
Eesti reisibüroode ühe kuu läbimüügirekordi püstitas tänavu augustis Estravel, kes müüs augustis 27 mln krooni eest teenuseid. Mullu augusti müügimaht oli 11,4 mln krooni. Estraveli tegevdirektori Aivo Takise sõnutsi oli samuti rekordiline ka augusti brutokasum 3 mln krooni.
14,5% Estraveli augusti läbimüügist moodustas Eesti klientide saatmine välismaale ning 12,5 mln krooni välisturistide vastuvõtt Eestis. Eesti turul müüb Estravel keskmiselt 14 mln krooni eest teenuseid kuus.