Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
GUM teeb panuse uusrikastele
Venemaa juhtiva kaubamaja GUM asepresident ütles Londonis investoritele, et plaanib kasumeid suurendada ning müügipinda prestiizhikas Punase väljaku hoones Moskvas kahekordistada.
Kompanii asepresident Anatoli Stepanov teatas, et GUM kavatseb kulutada 192 mln dollarit kaubamaja peahoone remontimiseks Moskvas, ehitada uusi kauplusi väljaspool Moskvat ja kasumeid kiiresti suurendada.
GUMi peamine kaubamaja Moskvas Kremli vastas on muutunud Stalini-aegsest «sotsialismi ja tema saavutuste vitriinist» shikkide lääne kaupade, nt Christian Dior'i ja Levise tooted, müügikohaks.
GUM väidab, et kaubamaja läbimüük müügipinna ruutmeetri kohta on samal tasemel New Yorgi Fifth Avenue kauplustega ning kliendid on Venemaa õilmitsevast keskklassist.
«Tahame olla kauplus inimestele, kes muidu läheksid kaubareisile välismaale,» üt-les Stepanov.
Suund Venemaa uusrikastele on ära tasunud ja läbimüük kasvanud 1992. a 103 miljonilt dollarilt 199 miljonile dollarile 1995. a.
Ka kasumid on suurenenud ja GUM loodab, et puhaskasum kerkib eelmise aasta 29,5 miljonilt 50 miljonile dollarile sel aastal. REUTER-ETA