Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reeglid juhtidele Venemaa vedudel

    Venemaa tollikoodeksi järgi vastutab kauba dokumentide ja kauba tollile ülevaatuseks esitamise eest autojuht. Tollikoodeksi nõuete mittetäitmise eest määratakse adminstratiivkaristus (rahatrahav on 50% kauba tolliväärtusest) ja autotranspordivahendit võidakse tagatisena kinni hoida kuni trahvisumma tasumiseni. Veofirmad ongi tihti hädas Venemaa tolliga. Arusaamatuste vähendamiseks on Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon välja töötanud reeglid autojuhtidele.
    Veose teostamiseks Venemaale peavad olema tollidokument (TIR-vihik või tollitransiididokument) ja CMR-saateleht. Tollidokumendid esitatakse Eesti tollipunktis Eestist väljasõidul. Juhul, kui vedu ei teostata TIRiga on vedude teostamiseks Venemaa territooriumil vajalik vorm VDT ehk sisetransiididokument. Seda vormi on võimalik saada vene tollitöötajatelt piiripunktis. Dokumendi täidab kas tollitöötaja, kauba deklareerija või vedaja. Vajalik on ka faktuurarve (koopia) vene või inglise keeles, kui selle andmed puuduvad teistes dokumentides.
    Nõutav on ka kauba saaja poolt tollile esitatav tolli- ja aktsiisimaksu tasumise garantiikohustise originaal, mille on kinnitanud sihtpunkti tolliamet. Seda võib asendada ka kesktolli telefaks, mis on saadetud piiritollile, või kviitung tollimaksude tasumise kohta. Garantiikohustis on soovitav esitada piiripunkti kaubavedu ennetavalt. Neid dokumenti pole vaja, kui vedu toimub TIRiga.
    Toiduainete ja teiste laiatarbekaupade puhul on vajalik tõend kauba ohutuse kohta (veterinaar- või radioaktiivsustõend).
    Enne Eestist lahkumist tuleb kontrollida, et dokumentidel oleks lähtetolli pitsat.
    Tollipunktis saab tagasi vormi VDT teise ja kolmanda lehe. Tollitöötajalt tuleb nõuda, et ta märgiks VDT alaossa kauba sihtkoha tollipunkti nimetuse koos aadressiga. Sinna tuleb vedajal ka suunduda.
    Autojuhil on keelatud, välja arvatud tollipunktis, loovutada kellele tahes TIR-märkmikku, CMR- saatelehte või VDT-vormi. Koorma mahalaadimist võib alustada alles pärast ettenähtud tolliülevaatuse toimumist ja ametlike tollipitsatite ning tolliametniku isikliku pitsati panemist CMR-saatelehele ja vormile VDT. Endale tuleb paluda VDT- vormi kolmas leht, mida läheb vaja tagasiteel.
    Tagasiteel kontrollivad tolliametnikud Venemaa piiril pitsatite olemasolu CMR-saatelehel ja vormil VDT, samuti jätavad nad endale pitsatitega kolmanda lehe vormist VDT.
    Kõigile dokumentidele võib alla kirjutada alles pärast nende sisuga tutvumist.
    Kui tekib kahtlus, et mõne dokumendi sisust ei saanud õigesti aru, tuleb teha märge «ei saa aru venekeelsest tekstist».
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.