Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reeglid juhtidele Venemaa vedudel

    Venemaa tollikoodeksi järgi vastutab kauba dokumentide ja kauba tollile ülevaatuseks esitamise eest autojuht. Tollikoodeksi nõuete mittetäitmise eest määratakse adminstratiivkaristus (rahatrahav on 50% kauba tolliväärtusest) ja autotranspordivahendit võidakse tagatisena kinni hoida kuni trahvisumma tasumiseni. Veofirmad ongi tihti hädas Venemaa tolliga. Arusaamatuste vähendamiseks on Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon välja töötanud reeglid autojuhtidele.
    Veose teostamiseks Venemaale peavad olema tollidokument (TIR-vihik või tollitransiididokument) ja CMR-saateleht. Tollidokumendid esitatakse Eesti tollipunktis Eestist väljasõidul. Juhul, kui vedu ei teostata TIRiga on vedude teostamiseks Venemaa territooriumil vajalik vorm VDT ehk sisetransiididokument. Seda vormi on võimalik saada vene tollitöötajatelt piiripunktis. Dokumendi täidab kas tollitöötaja, kauba deklareerija või vedaja. Vajalik on ka faktuurarve (koopia) vene või inglise keeles, kui selle andmed puuduvad teistes dokumentides.
    Nõutav on ka kauba saaja poolt tollile esitatav tolli- ja aktsiisimaksu tasumise garantiikohustise originaal, mille on kinnitanud sihtpunkti tolliamet. Seda võib asendada ka kesktolli telefaks, mis on saadetud piiritollile, või kviitung tollimaksude tasumise kohta. Garantiikohustis on soovitav esitada piiripunkti kaubavedu ennetavalt. Neid dokumenti pole vaja, kui vedu toimub TIRiga.
    Toiduainete ja teiste laiatarbekaupade puhul on vajalik tõend kauba ohutuse kohta (veterinaar- või radioaktiivsustõend).
    Enne Eestist lahkumist tuleb kontrollida, et dokumentidel oleks lähtetolli pitsat.
    Tollipunktis saab tagasi vormi VDT teise ja kolmanda lehe. Tollitöötajalt tuleb nõuda, et ta märgiks VDT alaossa kauba sihtkoha tollipunkti nimetuse koos aadressiga. Sinna tuleb vedajal ka suunduda.
    Autojuhil on keelatud, välja arvatud tollipunktis, loovutada kellele tahes TIR-märkmikku, CMR- saatelehte või VDT-vormi. Koorma mahalaadimist võib alustada alles pärast ettenähtud tolliülevaatuse toimumist ja ametlike tollipitsatite ning tolliametniku isikliku pitsati panemist CMR-saatelehele ja vormile VDT. Endale tuleb paluda VDT- vormi kolmas leht, mida läheb vaja tagasiteel.
    Tagasiteel kontrollivad tolliametnikud Venemaa piiril pitsatite olemasolu CMR-saatelehel ja vormil VDT, samuti jätavad nad endale pitsatitega kolmanda lehe vormist VDT.
    Kõigile dokumentidele võib alla kirjutada alles pärast nende sisuga tutvumist.
    Kui tekib kahtlus, et mõne dokumendi sisust ei saanud õigesti aru, tuleb teha märge «ei saa aru venekeelsest tekstist».
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Raadiohommikus: meie mees Kiievis ja inflatsiooni kasvupind
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Eesti 200 juht: Kaja Kallasel on riigi pikaajalised kulud käest läinud
Pärast märtsivalimisi saab järgmine valitsus Kaja Kallaselt ja Reformierakonnalt pärandiks eelarve, kus suurtele seadustesse sisse kirjutatud kulutustele ei ole reaalset katet. Vastutustundlikust valitsemisest on ka Reformierakonna juhtimisel alles jäänud vaid mälestus, kirjutab Eesti 200 esimees Kristina Kallas.
Pärast märtsivalimisi saab järgmine valitsus Kaja Kallaselt ja Reformierakonnalt pärandiks eelarve, kus suurtele seadustesse sisse kirjutatud kulutustele ei ole reaalset katet. Vastutustundlikust valitsemisest on ka Reformierakonna juhtimisel alles jäänud vaid mälestus, kirjutab Eesti 200 esimees Kristina Kallas.
Fortum saab Uniperi tõttu 6 miljardit kahjumit
Saksamaa valitsus ja Soome firma Fortum sõlmisid septembris lepingu, mille kohaselt ostab Saksamaa Uniperi ära 0,5 miljardi euroga.
Saksamaa valitsus ja Soome firma Fortum sõlmisid septembris lepingu, mille kohaselt ostab Saksamaa Uniperi ära 0,5 miljardi euroga.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Pevkur esitab välisluure juhiks Kaupo Rosina
Kaitseminister Hanno Pevkur otsustas välisluureameti uue juhi kandidaadiks esitada Kaupo Rosina.
Kaitseminister Hanno Pevkur otsustas välisluureameti uue juhi kandidaadiks esitada Kaupo Rosina.
Raadiohommikus: meie mees Kiievis ja inflatsiooni kasvupind
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis pakume kuulajatele intervjuusid julgeoleku, inflatsiooni ja kaubanduse teemadel.
Päikesepaneelide paigaldamine katusele
Eestis on üha enam hakatud paigaldama päikesepaneele ja ehitama terveid päikseelektrijaamu. Rohepööre, pandeemialainete ajal alanud ja geopoliitilise olukorra tõttu üha kallinevad elektrihinnad on muutnud päikesepaneelid üha populaarsemaks.
Eestis on üha enam hakatud paigaldama päikesepaneele ja ehitama terveid päikseelektrijaamu. Rohepööre, pandeemialainete ajal alanud ja geopoliitilise olukorra tõttu üha kallinevad elektrihinnad on muutnud päikesepaneelid üha populaarsemaks.

Olulisemad lood

Euroopa Liit leppis kokku nafta hinna ülempiiris ja uutes sanktsioonides
Euroopa Liidu liikmesriigid leppisid kokku, et kehtestavad Vene naftale hinnalae, ikka püüdlusest vähendada Kremli tulusid. Hinnalagi on osa kaheksandast Moskva-vastaste sanktsioonide paketist.
Euroopa Liidu liikmesriigid leppisid kokku, et kehtestavad Vene naftale hinnalae, ikka püüdlusest vähendada Kremli tulusid. Hinnalagi on osa kaheksandast Moskva-vastaste sanktsioonide paketist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.