• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reeglid juhtidele Venemaa vedudel

    Venemaa tollikoodeksi järgi vastutab kauba dokumentide ja kauba tollile ülevaatuseks esitamise eest autojuht. Tollikoodeksi nõuete mittetäitmise eest määratakse adminstratiivkaristus (rahatrahav on 50% kauba tolliväärtusest) ja autotranspordivahendit võidakse tagatisena kinni hoida kuni trahvisumma tasumiseni. Veofirmad ongi tihti hädas Venemaa tolliga. Arusaamatuste vähendamiseks on Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon välja töötanud reeglid autojuhtidele.
    Veose teostamiseks Venemaale peavad olema tollidokument (TIR-vihik või tollitransiididokument) ja CMR-saateleht. Tollidokumendid esitatakse Eesti tollipunktis Eestist väljasõidul. Juhul, kui vedu ei teostata TIRiga on vedude teostamiseks Venemaa territooriumil vajalik vorm VDT ehk sisetransiididokument. Seda vormi on võimalik saada vene tollitöötajatelt piiripunktis. Dokumendi täidab kas tollitöötaja, kauba deklareerija või vedaja. Vajalik on ka faktuurarve (koopia) vene või inglise keeles, kui selle andmed puuduvad teistes dokumentides.
    Nõutav on ka kauba saaja poolt tollile esitatav tolli- ja aktsiisimaksu tasumise garantiikohustise originaal, mille on kinnitanud sihtpunkti tolliamet. Seda võib asendada ka kesktolli telefaks, mis on saadetud piiritollile, või kviitung tollimaksude tasumise kohta. Garantiikohustis on soovitav esitada piiripunkti kaubavedu ennetavalt. Neid dokumenti pole vaja, kui vedu toimub TIRiga.
    Toiduainete ja teiste laiatarbekaupade puhul on vajalik tõend kauba ohutuse kohta (veterinaar- või radioaktiivsustõend).
    Enne Eestist lahkumist tuleb kontrollida, et dokumentidel oleks lähtetolli pitsat.
    Tollipunktis saab tagasi vormi VDT teise ja kolmanda lehe. Tollitöötajalt tuleb nõuda, et ta märgiks VDT alaossa kauba sihtkoha tollipunkti nimetuse koos aadressiga. Sinna tuleb vedajal ka suunduda.
    Autojuhil on keelatud, välja arvatud tollipunktis, loovutada kellele tahes TIR-märkmikku, CMR- saatelehte või VDT-vormi. Koorma mahalaadimist võib alustada alles pärast ettenähtud tolliülevaatuse toimumist ja ametlike tollipitsatite ning tolliametniku isikliku pitsati panemist CMR-saatelehele ja vormile VDT. Endale tuleb paluda VDT- vormi kolmas leht, mida läheb vaja tagasiteel.
    Tagasiteel kontrollivad tolliametnikud Venemaa piiril pitsatite olemasolu CMR-saatelehel ja vormil VDT, samuti jätavad nad endale pitsatitega kolmanda lehe vormist VDT.
    Kõigile dokumentidele võib alla kirjutada alles pärast nende sisuga tutvumist.
    Kui tekib kahtlus, et mõne dokumendi sisust ei saanud õigesti aru, tuleb teha märge «ei saa aru venekeelsest tekstist».
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Brenti toornafta tõusis kolme aasta tippu
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Estraveli omanik: eelmine kriis oli võrreldes praegusega lasteaed
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.