Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ofeliast
Optimistlikke turuvallutuse plaane hauduvale alkoholitootjale Ofelia lõppes eilne päev kurvalt. Ehkki firma oli majandusministeeriumi litsentsikomisjonilt taotlenud, et see nende peatatud viinaekspordilitsentsi taastaks, lükkus asja arutamine edasi kuu lõppu. Ofelia asjaga tegelenud ametkonnad ei ole uurimisega ühele poole saanud, kommenteeris ministeeriumi litsentsitalituse juht Aleksander Skoblov.
Varem 20--30% toodangust, suures osas viina, eksportinud Ofelial jääb üle veel kuu või, mine tea, ehk rohkemgi jälgida, kuis konkurendid välismaal üritavad ja suuremat kasumit püüavad.
Parem pole ka siseturul. Konkurent Liviko turundusdirektor Peeter Pallo ütleb otse. «Ma arvan, et Ofelia seis on väga raske.»
Kuna alkoholitootja edu mõõdupuuks on viina läbimüük, tsiteerib Pallo mõnuga hiljutist Emori uuringut viinaturu kohta. Võrreldes juuliga, mil Livikol oli umbkaudu 35%, salaviinal 47% ja kõigil ülejäänuil 18% Eesti viinaturust olid augustiks asjad Liviko kasuks pööranud. Liviko käes oli augustis 64,7% viinaturust, illegaalidel 19,9% ning muudel tootjatel, sh Ofelial, kokku 15,5%. Eesti ametkondade töö salaviina vastu on olnud vesi Liviko veskile. Midagi lõikasid Liviko kiiluvees endale ka Heliis, Remedia või Onistar.
Ofelia maadles sellel ajal oma maine parandamisega. Firma soomlastest omanikud ei avalikusta, kuivõrd väikseks müük suvekuudel läks, kuid selge on, et augustis väljakuulutatud 40protsendiline müügitulemuste paranemine võrreldes eelmise kuuga ei tähenda suuri läbimüügikoguseid.
Firma omanik, Soome alkoholifirma Primalco, toob välja kõik trumbid, mis tal kui kogenud tegijal teada. Hetkel enda sõnul parimat tootmisbaasi omaval Ofelial jääb teha vaid ühte. Veenda ka tarbijat oma firma kasuks jooma.