Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hydro Texaco trügib Balti turule

    Vastab Hydro Texaco ekspordidirektor Erik K. Larsen

    Need suured firmad on ühendanud oma marketingi ja müügiosakonnad ainult Norras, Taanis, Rootsis, Eestis, Lätis ja Leedus tegutsemiseks.
    Liitumise põhjus oli tugev konkurents neis riikides.
    Enne ühinemist 1995. aasta jaanuaris oli Texaco turuosa Taanis 11 ja Norras 9 protsenti, Norsk Hydrol vastavalt seitse ja kaheksa protsenti.
    Meie põhikonkurentidel Shellil, Statoilil ja Q8-l oli aga igal ligi 20protsenti turuosast. Ühinenult on meiegi turuosa mõlemas riigis kasvanud viiendikuni.
    Samas oleme liitumise tõttu saanud vähendada oma kulusid. Oleme praegu Taanis määrdeõlide, diislikütuse ja kütteõlide turul liidrid, mootorikütuste osas oleme tõusnud kolmandaks.
    Texaco startis neis riikides juba 1991. aastal, mis siiski seisnes siin teatud luure tegemises ning turu kompamises. Aga alles Hydro Texaco lõi kõigis Balti riikides oma struktuuriüksused.
    Mujal Ida-Euroopa riikides kaupleb kütustega Texaco, mitte uus firma.
    Põhjus on selles, et Texaco oli juba alustanud oma esinduse rajamist Riiga ja end seal juba pisut arendanud. Ka oli Texaco Läti kaudu toonud siinsele turule oma õlid ja määrdeained.
    Esimesed õlivahetus- ja hooldejaamad rajasime just teie lõunanaabrite juurde. Seepärast kujuneski esimesena välja suhetevõrk just Lätis ja seal valmisid ka meie esimesed tanklad.
    Praegu on Leedus valmis üks jaam ja aasta lõpuks läheb käiku veel kolm. Lätti tuleb aastavahetuseks üheksa meie tanklat.
    Eestis sai valmis Valga tankla ja selle aasta detsembriks töötab ka Tallinna tankla.
    Statoilil ja Shellil on mõlemal praegu Balti riikides 25 tanklat. Meie kavatseme sama kaugele jõuda 1997. aasta lõpus.
    Eestis valmivad meie jaamad järgmisel aastal Tallinnas, Tartus, Narvas ja Pärnus. Arvan, et turule tulekul pole kõige tähtsam tanklate arv, vaid nende strateegiline asukoht.
    Meie strateegia on teiste kütusefirmadega võrreldes pisut erinev. Me ei püüa kohalikul turul tegutseda üksi, vaid koos sealsete partneritega.
    Valga tankla sai meil esimesena Eestis valmis just seetõttu, et meie Eesti partner pakkus selle koha välja ja plats sobis ning asjaajamine ei võtnud eriti palju aega.
    Praegu mul selle kohta küll mingit informatsiooni pole, aga kui see juhtub, siis väga kauges tulevikus.
    Samas pole selles midagi imelikku, kui ka õlitööstuses suured kompaniid ühinema hakkavad, nagu muudes tööstusharudes juba praegu juhtub.
    Aga tasub tähele panna, et ühinevad reeglina mitteriiklikud kompaniid, sest meil on oma kalkulatsioonide tegemisel pisut teistsugused põhimõtted kui riigifirmadel.
    Meie peame kulusid vähendama, et konkurentsis püsida, riigifirmad küsivad aga aina maksumaksjalt raha juurde.
    Aastatel 1996--1998 on meil kavas Balti riikidesse investeerida ligi 300 miljonit Eesti krooni. Käesoleva aasta investeeringud jäävad 100 miljoni piirimaile, mullu kulutasime vähem.
    Samas ei maksa unustada, et ka meie kohalikud partnerfirmad paigutavad samadesse tanklatesse märkimisväärse summa raha ja vahendeid.
    Tulevikus kavatseme investeeringuid suurendada, et siinsel kütuseturul üha enam ja märgatavamalt kohal olla.
    Anname kõigile meie värve kandvate tanklate ja teenindusjaamade töötajaile nii teoreetilise kui ka praktilise väljaõppe.
    Näiteks Valga tankla operaatorid ja üldse kogu personal käis väljaõppel Leedus meie Vilniuse tanklas. Selle teeninduskultuuri võib praegu pidada meie siinse keti parimaks, aga rahul olen kõigi seni töötavate tanklate personaliga.
    Meile esitati kutse teha pakkumus Esoili peale. Pärast seda, kui meie eksperdid olid Esoili olukorda analüüsinud, otsustasime pakkumust üldsegi mitte teha.
    Tegelikult tundsime ja tunneme osaliselt ka praegu huvi vaid umbes 20 jaama vastu selles EK jae- müügiketis ja oleme valmis uute omanikega koostööd tegema.
    Olen olnud 70ndate aastate keskel bensiinimüügi uue ajastu sünni juures.
    Algselt oli ju Texaco kontseptsioon selline, et töökoda, õlijaam ja tankla peavad tingimata olema koos.
    Siis aga hakati rajama tanklaid koos suurte kauplustega. Tuli kiiresti ümber orienteeruda.
    Belgias ja Luksemburgis pidin välja töötama müügistrateegia 800 jaamast koosnevale võrgule. Tuli valida, millised tanklad sulgeda ja kuhu uued ehitada, aga käive ei tohtinud samal ajal langeda.
    Nüüd olen tulnud täiesti uuele turule ja asunud looma täiesti uut võrku. Minu jaoks on see ülesanne väga põnev.
    Omapärana võib märkida näiteks seda, et tanklate tase tuleb siin palju kõrgem kui meil näiteks Taanis on. Ehitame ju siia täiesti uued tanklad.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.