• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo asus talle seniavastamata maailma

    Volvo tutvustas paari nädala eest oma uusimat mudelit. Vastavalt eelmisel aastal kasutusele võetud uuele Volvo mudelinimetuste süsteemile sai uustulnuk nimetuseks C70 (C-coupe).
    Volvo C70 kujutab endast ühe põnevaima autoklassi esindajat -- tegu on neljakohalise sportkupeega. Auto suunatud suhteliselt väikesele tarbijaskonnale, kellele Volvol seni autot pakkuda ei olnud.
    Erinevalt Volvo varasematest kupeemudelitest -- 262 ja 780, mis kujutasid endast sisuliselt sedaanide kaheukselisi versioone -- on C70 projekteeritud spetsiaalselt kupeena. Ehkki C70 põhitehnika baseerub Volvo 850-l -- põikiasetsev turbolaadimisega viiesilindriline rivimootor ja esirattavedu -- ei ole tegemist kaheukselise 850-ga.
    Auto on 5 cm pikem kui 850 ja meenutab külgvaates mõnevõrra Opel Calibrat, kuid on uuemale mudelile kohaselt sellest tunduvalt kaasaegsem.
    Kuigi auto meenutab vähemalt esiosas üsna palju ka eelmisel aastal esitletud kaksikuid S40 ja V40, on tegu täiesti uue autoga. Auto disain on välja töötatud koostöös kuulsa inglise sportautode tootja TWRiga (TWR osales ka Volvo 850 tippmudeli 850R aluse väljatöötamisel).
    Mootorite osas on valida kahe võimaluse vahel -- kas 2,3-liitrine 240hj turbo- või 2,5-liitrine 193hj madalrõhuturbomootor. Turgudele, kus peetakse enam lugu kaheliitristest mootoritest (Itaalia ja Suurbritannia näiteks), on kavas hakata tootma ka sellist modifikatsiooni.
    C70 käigukast on kas viiekäiguline käsitsi lülitatav või neljakäiguline automaat, millel on kolm erinevat töörezhiimi -- Sport, Economy ja Winter. Autol kasutatakse kas 16- või 17-tolliseid velgesid, kuid eritellimuse korral on võimalik kasutada ka 18-tolliseid.
    Volvo C70 müük algab järgmisel kevadel, suurimat edu loodab Volvo saavutada USA turul. «Loodame USAs müüa poole C70 kogutoodangust,» ütles Volvo Car Corporationi president Tuve Johannessen Pariisis toimunud autoesitlusel.
    Volvo C70 kupee ei jää selle mudeliseeria viimaseks -- 1997. aastal kavatseb Volvo esitleda ka Volvo C70 baseeruvat kabrioletti.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Investori kogemus: kriisiks valmistumisel võib kaotada palju rohkem
Investor ja riigikogu liige Toomas Kivimägi on pea 25 aasta pikkuse investeerimiskogemusega ning ta on õppinud, et kriisides tuleb säilitada külma närvi ning selleks valmistumisel võib kaotada palju rohkem.
Investor ja riigikogu liige Toomas Kivimägi on pea 25 aasta pikkuse investeerimiskogemusega ning ta on õppinud, et kriisides tuleb säilitada külma närvi ning selleks valmistumisel võib kaotada palju rohkem.
Elektrienergia hinnatõus paneb aina rohkem kodusele päikeseenergia-jaamale mõtlema
Juba neljas kuu järjest näeme väga olulist elektrienergia hinnatõusu ning arvestades kasvavat nõudlust elektrienergia järele ja tootmise liikumist 100% süsinikuvabaduse suunas, pole odavnemist ka lähitulevikus näha.
Juba neljas kuu järjest näeme väga olulist elektrienergia hinnatõusu ning arvestades kasvavat nõudlust elektrienergia järele ja tootmise liikumist 100% süsinikuvabaduse suunas, pole odavnemist ka lähitulevikus näha.
Suurpõllumees Tõnu Post: toit ei tohi olla odav
"...sest odavat asja raisatakse," põhjendas Saaremaa põllumajandusettevõtja Tõnu Post Äriplaan 2022 konverentsil oma väidet. Tema sõnul on ka rohepööre põllumajandusele hädavajalik, sest kõik, mis reostab õhku, jõuab otsejoones meie toidulauale.
"...sest odavat asja raisatakse," põhjendas Saaremaa põllumajandusettevõtja Tõnu Post Äriplaan 2022 konverentsil oma väidet. Tema sõnul on ka rohepööre põllumajandusele hädavajalik, sest kõik, mis reostab õhku, jõuab otsejoones meie toidulauale.