28. oktoober 1996
Jaga lugu:

Lühiuudised

Arvutifirma Poniard juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on eile esitletud esimeses Eesti arvutus- ja kontoritehnika müügikataloogis esindatud üle 1000 kaubaartikli.

Suursoo sõnul on Poniard võtnud kasutusele Max & Modemi kaubamärgi, et arendada eraldi firma kahte põhisuunda -- edasimüüjate võrgu laiendamist ja hulgimüüki ning teiselt poolt otsemüüki ja vahetut klienditeenindust. Lähiajal on kavas registreerida Max & Modem eraldi juriidilise isikuna.

Projekti käivitamiseks investeeriti Ivo Suursoo sõnul pool miljonit krooni. Firma otsemüügi käivet loodetakse suurendada poole aasta jooksul kuni kaks korda.

Kataloogi kujundas Poniardi juurde loodud reklaamifirma PONGraaf. Suursoo sõnul andis see võimaluse hoida kataloogi omahinna madalal. Tehniliseks ettevalmistuseks kulunud 70 000 kroonile oleks Suursoo hinnangul lisandunud peaaegu teist samapalju, kui vastavad tööd oleks tulnud tellida mõnelt reklaamiagentuurilt.

Omanike hinnangul pole nii hulgi- kui jaemüügi viljelemine korraga edasimüüjate hulgas probleeme tekitanud. Novembris käivitub onlinekataloog Internetis.

ASi Poniard käive oli eelmisel aastal 22,4 miljonit krooni. ÄP

Salva Kindlustus plaanib senist 7 mln kroonist aktsiakapitali suurendada uueks aastaks 10 mln kroonini jooksva aasta kasumi arvelt, teatas Salva Kindlustuse juhatuse aseesimees Toivo Voit.

Salva kavatseb aktsiakapitali tõsta 10 mln kroonini tänavu teenitava 5 mln kroonise kasumi arvel. Poolaasta kasum oli 3 mln krooni.

Voit rääkis, et lõpliku otsuse, mil viisil aktsiakapitali 1. jaanuaril jõustuva kindlustusseaduse muudatuse järgi nõutava tasemeni suurendada, teeb Salva aktsionäride üldkoosolek.

Salva Kindlustus on kogutud preemiate turuosa järgi suuruselt kolmas Eesti kindlustusselts. ÄP

Eesti eluasemefond sõlmis lepingud Tallinna Panga ja Eesti Ühispangaga, et jätkata eelmisel aastal alanud noore pere laenuprojekti.

Laenu saavad taotleda pered, kus mõlemad abikaasad on kuni 35 aastased Eesti kodanikud ning nende abielu on seaduslikult registreeritud.

Eluasemefondi direktori Jüri Lukase sõnul on laenuressursi allikaks riigieelarve, kuid laenu maht ei ole täpselt määratletud. Laenu intressimäär on 10% aastas ning tagasimakse tähtaeg kuni 20 aastat.

Ühispanga Tallinna kontori laenuosakonna juhataja Erki Pungal ütles, et laenu taotleva pere netosissetulek peab olema vähemalt 5000 krooni kuus ning omafinantseerimine 25% ulatuses. ÄP

Pärnu linnavolikogu vastvalitud koosseisu eilsel esimesel istungil valiti Pärnu linna volikogu esimeheks tagasi koonderakonna liige Märt Mere, kes kandideeris valimisliidus Pärnakas. Linnavolikogu esimehe asetäitjaks valiti Kadi Viira advokaadibüroost Viira & Krinal.

Istungil oli arutusel ka senise linnapea Väino Linde vabastamine ametist omal soovil. Linde vabastati, uus linnapea valitakse volikogu istungil 21. novembril. ÄP

Eesti, Läti ja Leedu viie suurema reklaamiandja seas oli mullu vaid kolm kohalikku ettevõtet -- Eesti Loto, Eesti Tubakas ja Leedus tehast omav Kraft Jacobs Suchard.

Meedia- ja turu-uuringute firma Baltic Media Facts Ltd andmeil oli möödunud aastal Eestis suurim reklaamija kodukeemiatoodete valmistaja Procter & Gamble. Sama kontsern oli esikohal ka Lätis. Leedus oli suurim reklaamija närimiskummitootja Dandy. BNS

Levinud GSM-tüüpi mobiiltelefoni Nokia 2110i kasutajad peavad ekraani purunedes ootama mitu kuud, kuna vedelkristallekraanid on otsas nii Eesti kui Soome ladudest.

Nokia telefone parandava Esmofoni esindaja sõnul toodab Nokia vedelkristallekraane tehas Jaapanis, kust pole varuosad kohale jõudnud.

Ekraani purunemine on üks sagedasemaid rikkeid, mis tekib telefonikasutaja enda süül mahapillamisel. Muud rikked on seotud telefoni laadimise ja märjakssaamisega. ÄP

Konkurentsiseaduse rikkumises süüdistatud ASil XXI Sajandi Rebane on septembrist uus logo, ütles firma tegevdirektor Monika Veski.

«Nüüd on meil uus logo ja keegi ei tohiks meid USA filmikorporatsiooniga enam segi ajada,» ütles Veski. Firma uus logo on kolmnurkne ja selle alla on kirjutatud «XXI Sajandi Rebased».

Filmikompaniid 20th Century Fox esindava patendivoliniku Urmas Kernu kinnitusel on ta XXI Sajandi Rebase uue logoga rahul. «Kuid me nõuame jätkuvalt, et nad oma firma nime ära muudaksid,» väitis Kernu. ÄP

Jaga lugu:
Hetkel kuum