Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kompromiss jäi leidmata

    Eesti lennuameti peadirektor Eduard Tüür ütles, et poolteist päeva kestnud läbirääkimiste ajal tegid osapooled kokku viis kompromissettepanekut, millest ei leidnud mitte ükski heakskiitu.
    Tüli kahe lennukompanii vahel sai alguse paar nädalat tagasi, kui Estonian Air (EA) teatas, et alustab16. novembril kord päevas lende Tallinna--Kopenhaageni liinil. EA soovis, et SAS jätkaks samal liinil ühe lennuga päevas senise kahe korra asemel. Oma taotluse põhjuseks tõi Estonian Air asjaolu, et kui juba praegu on sellel liinil lennukite täituvus ligi 50 protsenti, ei jätku kolmele lennule päevas reisijaid.
    Samal ajal palus ka SAS Eesti lennuametilt luba alustada Tallinna--Stockholmi liinil kahe lennuga päevas.
    ASi Estonian Air asepresidendi Toomas Leisi sõnul on Eesti ja Skandinaaviamaade kahepoolsetes lennutranspordi korraldamise lepingutes fikseeritud võrdsed võimalused nimetatud riikide lennufirmade regulaarlendudeks.
    Teiseks on lepingutes fikseeritud, et lennufirma opereeritav kohtade arv turul peab lähtuma lennureisijate turupotentsiaalist kahe riigi vahel, mitte aga niivõrd transiitreisijate arvust, märkis Leis.
    Tüür rääkis, et Eesti pool tõlgendab sõlmitud lepinguid iga Skandinaavia riigiga eraldi, mitte aga ühtse Skandinaavia turuna, nagu vastaspool.
    Tüüri sõnul lähtus Eesti pool kõnealuste lepingute tõlgendamisel just võrdsete võimaluste printsiibist. «See polnud vastaspoolele vastuvõetav,» lisas ta.
    SAS tegi Tüüri ütlusel pakkumuse, milles soovis säilitada oma praegust lennusagedust Tallinna--Kopenhaageni liinil. Oma seisukohta põhjendas SAS sellega, et maailmapraktikas pole lennumahtude suurendamise loa andmisel hiljem palutud seda vähendada.
    Toomas Leisi ütlusel on Kopenhaageni liini puhul EA jaoks tegemist olulise transiitlennuga, mille kaudu veetakse reisijaid Taani pealinna, kus saab maailma edasi lennata.
    Eduard Tüüri sõnul oli SAS Stockholmi liini puhul nõus järele andma, kuid vaid siis, kui Eesti pool annab järele Kopenhaageni liinil.
    Tüüri ütlusel tulevad tänane ja homne päev rasked nii SASile, kui ka Estonian Airile, sest lennugraafikud Stockholmi ja Kopenhaageni liinil peavad saama riikide lennundusametite kinnituse hiljemalt 16. novembril.
    Praegused lennugraafikud kehtivad 15. novembrini ning pärast seda puuduvad kummalgi lennukompaniil õigused teha nendel liinidel regulaarlende.
    Kui SAS oma tahtmist seekord läbi ei suru ja Estonian Air saavutab eesmärgi, võib sellest juhtumist kujuneda pretsedent ning selle eeskuju võivad järgima hakata teisedki väiksemad lennukompaniid.
    SASi asepresident Lars Lindgren lubas enne EA erastamiskonkursi lõppu, et kui nemad seda ei võida, ei hakka SAS lennuturgu lühinägelike otsustega rikkuma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.