Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Selgitada parimad reklaamid

    «Reklaami hindamise kriteeriumid on vaieldavad ning kui võtta aluseks ilusa pildi hindamise meetodid, tekib kliendil reklaami olemusest vale arusaam,» põhjendab Zoomi direktor Kaur Hanson aasta reklaami konkursi vajalikkust.
    Reklaamifirmad on jõudnud arusaamisele, et subjektiivsetele «kõrvalpilkudele» vastukaaluks vajavad reklaamitegijad konkurssi -- reklaaminduse aasta tippsündmust, kus agentuuride poolt aktsepteeritav zhürii selgitab välja tööd, mis väärivad tunnustust.
    Kuldaväärt mõte pole aga seni teostust leidnud. Esimene probleem on «aktsepteeritav zhürii». Reklaamiinimeste tuntud nõudlikkuse juures ei anna ükski väljaspool agentuuri töötav kodanik välja reklaamispetsialisti mõõtu. Lääne spetsialiste ei saa hindajate hulka arvata, kuna reklaam lähtub iga riigi omapärast, mille tuum jääb välismaalasele tihti tabamata.
    Zoomi projektijuht Sirli Tarve pakub välja, et reklaamikonkursi läbiviimiseks sobib hästi Soome reklaamikonkursi Vuoden Huiput eeskuju. Seal hinnatakse erinevasse kategooriasse kuuluvaid töid -- parim trüki-, raadio- ja telereklaam, graafiline disain, tekst jne. Soomes hindab alaliike 3--5liikmeline zhürii, mis on valdkonniti erinev. Zhüriisse võiks Tarve arvates peale reklaamiagentuuride esindajate kuuluda ka reklaami tellijad, meediaesindajad ja turundusspetsialistid.
    Teiseks probleemiks on küsimus, mida reklaamis hinnata.
    Kampaania õnnestumises mängib rolli see, kui hästi on suudetud tabada sihtrühma mõttemaailma ning motiveerida teda kaupa tarbima. Konkursil hinnatavate reklaamide puhul ei saa aga pingeritta seada kampaania tulemust, kuna reklaami subjektid on erinevad ning tulemus sõltub ka tingimustest, mida reklaamiagentuur otseselt ei mõjuta.
    Kolmas probleem, mis idee autoreid vaevab, on küsimus, kes reklaamikonkursi korraldab. «Üks agentuur ei saa see olla, muidu teised ei aktsepteeri üritust,» iseloomustab Hanson firmade vahel valitsevat usaldamatust.
    Idee on välja pakutud turundusklubile. Turundusklubi üks algatajaid ASi Eesti Tubakas turundusjuht Anu Brümmel sõnab, et tõenäoliselt ei hakka turundusklubi konkurssi korraldama. Tema sõnutsi üritas paar aastat tagasi konkurssi organiseerida informaatikafond, kuid agentuurid boikoteerisid üritust. «Oleks parem, kui üritusega tegeleksid reklaamifirmad ise,» ütleb Brümmel.
    Reklaamiagentuuri Bates Adell Saatchi & Saatchi juht Rain Eisler sõnab, et aasta reklaamisündmus ei tohiks olla liiga ametlik. «Pooldan mõne ööklubi organiseeritud shõusarnast möllu, kus agentuurid esitlevad oma reklaame ja rahvas otsustab, mis talle meeldib,» pakub Eisler.
    Konkursi korraldamine zhürii ja diplomite jagamisega muutuks Eisleri sõnutsi poliitiliseks mänguks nagu Euroopa konkurssidel.
    «Kui võtta asja mänguliselt, siis on igasugune jõukatsumine reklaami valdkonnas teretulnud,» räägib Eisler.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tallinna Sadam kasvatas reisijate arvu 87%, ent kaubamaht vähenes
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Aleksei Šiškin: Nord Stream 2 hävitas eestlaste hõimurahva asuala
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Tallinna Sadam kasvatas reisijate arvu 87%, ent kaubamaht vähenes
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Tänavu III kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 2,5 miljonit reisijat ja 4,4 miljonit tonni kaupa. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 87% ehk 1,2 miljoni reisija võrra, samas kaubamaht vähenes 33%.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Suur galerii: Äriplaan 2023 tõi kokku rekordarvu ettevõtlikke inimesi
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uuring: pea pooled ettevõtted kavatsevad kuue kuu jooksul palka tõsta
Järgmise kuue kuu jooksul kavatseb töötajate põhipalka tõsta 43% tööandjatest, mida on mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal, mil palgatõusu plaanis 54% tööandjatest.
Järgmise kuue kuu jooksul kavatseb töötajate põhipalka tõsta 43% tööandjatest, mida on mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal samal ajal, mil palgatõusu plaanis 54% tööandjatest.

Olulisemad lood

Energiahindade tõus viis 150 töötajaga tööstusfirma pankrotti "Midagi head oodata pole."
148 töötajaga puitplaatide tootja AS Repo Vabrikud teatas, et läheb pankrotti, kuna ei ole enam kõrgete energia- ja puiduhindade tõttu konkurentsivõimeline.
148 töötajaga puitplaatide tootja AS Repo Vabrikud teatas, et läheb pankrotti, kuna ei ole enam kõrgete energia- ja puiduhindade tõttu konkurentsivõimeline.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.