Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fordi uus pisiauto tekitab Euroopas furoori
Nõudlus kompaktsete ja ökonoomsete väikeautode järele autodest küllastunud Lääne-Euroopas kasvab, mistõttu pea kõik autotootjad on fokuseerinud oma tähelepanu pisikeste linnaautode väljatöötamisele.
Äsjasel Aasta Auto 1997 valimisel tuli Renault Mégane Scenici järel teisele kohale Fordi lõppeva aasta pommuudis -- pisiauto Ford Ka. Auto väärib erilist tähelepanu ka seetõttu, et tegu on Fordi esimese katsetusega pisiautode klassis.
Ideeautona oli Ka väljas juba 1994. aasta Genfi autonäitusel, kuid seeriaküpseks sai ta tänavu oktoobris, mil autot ametlikult Pariisi autonäitusel esitleti. Kuna nii auto välimus kui nimi võeti kaks ja pool aastat tagasi hästi vastu, on seeriaauto üldjoontes sarnane ideeautoga.
Fordi Hispaania tehases toodetav Ka on loodud küll Fiesta põhjale, kuid tegu on täiesti iseseisva autoga. Auto on tervelt 21 cm lühem kui Fiesta ja erineb oma suuremast vennast ka väliselt olulisel määral.
Ford Ka varustatakse kas 37- või 50hj mootoriga, käigukast on viiekäiguline. Ehkki alates 1997. aastast minnakse täielikult üle uuele kütusekulu mõõtmise metoodikale, mis annab senisest mõnevõrra suuremad numbrid, on Ka kulunormide absoluutväärtus samas suurusjärgus seni harjumuspäraste numbritega.
Ka'd toodetakse kolmeukselise luukpärana vaid ühe varustusastmega. Ehkki tegu on väikeautoga, on teda soovi korral võimalik komplekteerida nii, et ta igati vastab suure auto harjumuspärasele tasemele -- Ka'le saab tellida nii roolivõimendi, elektriaknad, keskluku, konditsioneeri kui CD-mängija, alates 1997. aastast ka ABS-pidurid.
Fordi presidendi Alex Trotmani sõnul kujuneb Ka tootmismahuks 200 000 autot aastas, tulevikus käivitatakse tootmine ka Brasiilias.