Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametiauto omamisest ja liisimisest

    Autojuht olevat kaks korda elus õnnelik, siis kui ta soetab auto ja kui ta autost lahti saab. Selle A ja B punkti vahele jääb paljude rõõmude ja ka murede maa. Kahjuks tihti kaalub just viimane pool esimese üles. Peamine põhjus on ilmselt selles, et autojuht erinevalt jalakäijast ei ole enamasti professionaal. Võiks ju loota kogemustele, aga olukorrad, mida tuleb lahendada, on enamasti uued ja kordumatud.
    Maailmas, kus autokultuur on palju vanem kui Eestis, on taolistele muredele leitud mitmeid erinevaid lahendusi. Üks võimalusi nendest on auto liisida ja jätta mured omaniku kanda.
    Asi algab põhimõttelisest küsimusest: mis on kasulikum -- omada või liisida autot?
    Esimesel juhul saab autoomanik koos autoga kaasa ka kõik mured. Enne omanikuks saamist peab tal olema autohinna jagu kroone ehk maksuvaba kasumit. Ostes auto, tuleb tasuda ka 18% käibemaksu, mis ei ole tagastatav. Kui auto varastatakse või hävineb, tuleb jääkväärtuselt tasuda käibemaks, mis samuti ei ole tagastatav. Amortisatsioon esimesel aastal on 30--35%, teisel 20--25% ja kolmandal 10--15%. Esimese kolme aastaga kaotab auto oma väärtusest 60--75%.
    Võib-olla on siis kasulik auto maha müüa ja uus osta. Aga kellele müüa? Kui viia komisjoni, siis tuleb kaua oodata, sest pakkumine ületab tunduvalt nõudmise. Turul aga võivad müüjat tabada mitmesugused üllatused.
    Kui autoostuks raha pangast küsima minna, siis Eesti keskmine pangaintress laenu puhul on 15--18% ja peab olema ka tagatis kinnisvara näol või siis plussides auditeeritud bilanss. Uus auto vajab ka kindlustust, mis on 10--18% uue auto hinnast, sõltuvalt kindlustuse komplektsusest ja kindlustusfirmast.
    Uue auto kilomeetrid kuluvad kiiresti ja üsna varsti peab minema teenindusse. Sealt tulles võivad oodata klienti üllatavad numbrid esitataval arvel.
    Uus auto maksab teile esimesel aastal 66%+x, kolme aasta peale kokku aga 168%+x uue auto soetusmaksumusest.
    Kui auto liisida koos täisteenindusega, millest siis koosneb liisingutasu?
    See sisaldab kõiki põhilisi kulutusi: amortisatsiooni, pangaintressi, kindlustust (liikluskindlustus kattega kuni 1 miljon USA dollarit, reisijate kindlustus kattega kuni 10 000 USA dollarit reisija kohta, avariikindlustust, varguskindlustust) ning samuti kindlustusjuhtumite ja avariide käsitlemist, tehnojooldust, ööpäevaringset hädaabi teenust ja ka automüüki liisingperioodi lõpul.
    Auto valitakse vastavalt oma maitsele ja soovidele. Kindlad kuumaksed võimaldavad planeerida autokulutusi kogu liisinguperioodiks. Liisingufirma katab auto ülalpidamise kulud, hoolduse, maksud ja kindlustused, annab vajadusel asendusauto ja käsitleb võimalikke õnnetusjuhtumeid kõrgel professionaalsel tasemel.
    Kliendi ainus mure on tankida ja vajadusel autot puhastada. Täisteenindusliising on oma olemuselt rent ja vastavalt Eesti maksuseadustele on renditasud firma kuludesse kantavad ja renditasult makstav käibemaks firmadele tagastatav.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.