Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa kehtestab peagi piiriületusmaksu

    Välisministeeriumi välismajanduspoliitika osakonnast öeldi, et tegu on Vene Föderatsiooni riigipiiri seaduse muudatuse ja täienduse seadusega, millele kirjutas president Boris Jeltsin alla 29. novembril ning mis avaldati ajakirjanduses 10. detsembril. Muudatuste järgi lisatakse seadusesse paragrahv, mis käsitleb maksu võtmist piiriületamise vormistamisel.
    Seaduse kohaselt hakatakse maksu võtma Vene Föderatsiooni piiripunktides sisse- ja väljasõidul ning seda arvestatakse miinimumpalga ulatuses, mis on idanaabril 75 900 rubla ehk siis ligi 150 Eesti krooni. Samas pole seaduses kindlalt määratud millise riigi miinimumpalgast lähtutakse.
    Maksustamise rakendusliku korra peab kehtestama Vene Föderatsiooni valitsus, kuid seni seda veel tehtud pole. Lisaks sellele peaksid seadusega kaasnema soodustused, mis puudutavad näiteks lapsi.
    Piiriületusmaks on erinev sõidukite, raudteevagunite, laevade ja lennukite puhul.
    Näiteks peavad üksikisikud tasuma maksu 0,8 miinimumpalka.
    Sõiduautod, milles on kuni kümme istekohta, peavad maksma piiriületusmaksu kaks miinimumpalka, üle kümne koha puhul tuleb tasuda kolm miinimumpalka.
    Veoautod, mis kaaluvad ligi 5 tonni, peavad tasuma kolm miinimumpalka, 5--20 tonni seitse miinimumpalka ning üle 20 tonni 13 miinimumpalka. Autorongide puhul käsitletakse iga haagist iseseisva veokina.
    Reisi- ja veolennukite puhul tuleb kuni kümne istekoha korral tasuda seitse, 10--50 istekoha puhul 13, 50--100 istekoha puhul 20, 100--200 istekoha puhul 26 ning üle 200 istekoha puhul 30 miinimumpalka.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp rääkis, et tavliselt on venelased ikka nii käitunud, et võtavad mingi seaduse vastu ning alles siis teavitavad sellest ka Eesti poolt.
    Kulkepp ütles, et kokkuvõttes kannatavad sellest Vene poole kliendid, kellel tuleb autovedajate täiendavad kulutused piiril kinni maksta. Kuldkepp lausus: «Huvitav, millal saabub aeg, kui idanaaber on kehtestanud niivõrd palju makse, et autotranspordiga ei tasu ida poole majanduslikult enam üldse vedada?» Tema väitel on uuele korrale ka Vene ettevõtjate seas tugev vastuseis.
    Näiteks võtab Vene pool Eesti autovedajatelt juba pikemat aega maksu ülekaalu eest. Kuigi Euroopas on lubatud sõita 40 tonni kaaluvate autodega, võtavad venelased 5600 krooni maksu iga rohkem kui 36tonnise veoauto pealt.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.