Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Venemaa kehtestab peagi piiriületusmaksu
Välisministeeriumi välismajanduspoliitika osakonnast öeldi, et tegu on Vene Föderatsiooni riigipiiri seaduse muudatuse ja täienduse seadusega, millele kirjutas president Boris Jeltsin alla 29. novembril ning mis avaldati ajakirjanduses 10. detsembril. Muudatuste järgi lisatakse seadusesse paragrahv, mis käsitleb maksu võtmist piiriületamise vormistamisel.
Seaduse kohaselt hakatakse maksu võtma Vene Föderatsiooni piiripunktides sisse- ja väljasõidul ning seda arvestatakse miinimumpalga ulatuses, mis on idanaabril 75 900 rubla ehk siis ligi 150 Eesti krooni. Samas pole seaduses kindlalt määratud millise riigi miinimumpalgast lähtutakse.
Maksustamise rakendusliku korra peab kehtestama Vene Föderatsiooni valitsus, kuid seni seda veel tehtud pole. Lisaks sellele peaksid seadusega kaasnema soodustused, mis puudutavad näiteks lapsi.
Piiriületusmaks on erinev sõidukite, raudteevagunite, laevade ja lennukite puhul.
Näiteks peavad üksikisikud tasuma maksu 0,8 miinimumpalka.
Sõiduautod, milles on kuni kümme istekohta, peavad maksma piiriületusmaksu kaks miinimumpalka, üle kümne koha puhul tuleb tasuda kolm miinimumpalka.
Veoautod, mis kaaluvad ligi 5 tonni, peavad tasuma kolm miinimumpalka, 5--20 tonni seitse miinimumpalka ning üle 20 tonni 13 miinimumpalka. Autorongide puhul käsitletakse iga haagist iseseisva veokina.
Reisi- ja veolennukite puhul tuleb kuni kümne istekoha korral tasuda seitse, 10--50 istekoha puhul 13, 50--100 istekoha puhul 20, 100--200 istekoha puhul 26 ning üle 200 istekoha puhul 30 miinimumpalka.
Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp rääkis, et tavliselt on venelased ikka nii käitunud, et võtavad mingi seaduse vastu ning alles siis teavitavad sellest ka Eesti poolt.
Kulkepp ütles, et kokkuvõttes kannatavad sellest Vene poole kliendid, kellel tuleb autovedajate täiendavad kulutused piiril kinni maksta. Kuldkepp lausus: «Huvitav, millal saabub aeg, kui idanaaber on kehtestanud niivõrd palju makse, et autotranspordiga ei tasu ida poole majanduslikult enam üldse vedada?» Tema väitel on uuele korrale ka Vene ettevõtjate seas tugev vastuseis.
Näiteks võtab Vene pool Eesti autovedajatelt juba pikemat aega maksu ülekaalu eest. Kuigi Euroopas on lubatud sõita 40 tonni kaaluvate autodega, võtavad venelased 5600 krooni maksu iga rohkem kui 36tonnise veoauto pealt.