6 jaanuar 1997

Lapse löömise keelamiseks on mängu pandud 300 000 krooni

Raha kampaania korraldamiseks andis Avatud Eesti fond, sellest kolmandik kulus teleklipi valmistamiseks. Eile pressikonverentsil jagatud kruusidel on kirjas: «Ära vala oma viha lapse peale. Parem võta ja viska see kruus vastu seina puruks. Said ta ju niikuinii tasuta.» Valmistatakse ka buklette, mida lapsed lähipäevil tänavatel jagama hakkavad ja mis õpetavad, kuidas lapsega olla siis, kui lüüa ei tohi.

Kui rahaliselt on pesupulbrireklaami kampaaniad suuremad, siis arvestades, et tasuta reklaamiajaga toetavad kampaaniat kolm telekanalit ja reklaampinnaga 34 trükiväljaannet, on «Ära löö last»-kampaania Hansoni sõnul seni Eesti võimsaim.

Kampaania kestab kolm nädalat. EMORi uuring kampaania mõjukuse kohta -- paljud võtsid teadmiseks, et ema-isa soovid jõuavad lapse ajusse mitte tagumiku, vaid kõrva kaudu -- selgub märtsis.

Mullu kasvas laste peksmise või tutistamise vastane hoiak alla 4aastaste laste vanemate seas 7% ning 7--10aastaste laste vanemates 5%.

Eesti Mobiiltelefoni finantsdirektor Urmas Kõiv reklaami fantastilise mõjukuse osas enda sõnul eriti optimistlik ei ole. Samas ei usu ma, et laste peksmine oleks Eestis nii äkki sotsiaalseks probleemiks kasvanud, lausus Kõiv. Kontingendini, kellele reklaam ehk mõeldud on, see nagunii ei jõua, lisas ta.

Kõivu sõnul oleks reklaam mõjukas, kui jätta esimene lause «ära löö last» ära. Teine lause «parem räägi temaga» pani mõtlema, kas ärisse uppunud inimene ikka tegeleb oma lapsega piisavalt, tunnistas Kõiv.

Hetkel kuum