Selle laeva maksumus on Merelaevanduse juhatuse liikme Jaan Kalmuse sõnul ligi 100 miljonit krooni.
Valmiv kaubalaev mahutab Kalmuse sõnul 266 20jalast konteinerit. Maikuus loodetakse Kalmuse sõnul kätte saada esimene neljast, Hispaaniast tellitud ro-ro-tüüpi kaubaalusest.
Merelaevandus tellis kolm kaubalaeva ka Kaliningradi laevaehitustehasest Jantar. Esimene saabus 1995. aastal. Kalmuse ütlusel aga venib teise laeva ehitus juba üle aasta, mistõttu Merelaevandus võib Jantarilt hakata trahvi nõudma.
Kalmuse väitel on venelased teatanud, et kui nad trahvi peaksid maksma, ei jätku neil raha laeva ehituse lõpetamiseks. Esialgsete andmete kohaselt ei saabu Kaliningradist teine laev enne sügist.
Kõikide Merelaevanduse uute laevade ostu kaasfinantseerija on Saksamaa Landensbank.
Kalmuse sõnul saabuvad järgmise nädala esmaspäeval Eestisse reisiparvlaeva Tallink võimaliku ostja, Poola laevandusfirma esindajad. Tallinki müügisumma on 5--5,5 miljonit dollarit.
Seotud lood
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.