• OMX Baltic0,14%274,17
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,54%1 744,46
  • OMX Vilnius0,07%1 054,75
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,39%8 208,76
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,35
  • OMX Baltic0,14%274,17
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,54%1 744,46
  • OMX Vilnius0,07%1 054,75
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,39%8 208,76
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,35
  • 03.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoveod Venemaale muutuvad küsitavaks

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp rääkis, et möödunudnädalasel Moskva-visiidil andsid Vene Föderatsiooni võimud teada, et kuni esimese märtsini võivad Eesti autovedajad ida poole sõita ilma lubadeta. 1. märtsil hakkab aga kehtima uus kord.
Esimese variandina on venelased pakkunud veokvootide kehtestamise. Nende hulk on aga ainult 2000 kahepoolset luba ning 200 kolmanda maa luba, rääkis Kuldkepp.
Kahepoolse loa kvoot on Eestile väiksem ühe kuu vajadusest, kolmanda loa kvoot, mille alusel saavad Eesti vedajad kaupu Lääne-Euroopast Venemaale viia, on vaid ühe nädala vajadus.
Sisuliselt tähendab mõlema kvoodi kehtestamine, et autoveod Venemaale võivad kevadel kvoodi puudumisel lihtsalt katkeda, märkis Kuldkepp.
Teise variandina võivad venelased taas hakata veolube piiril müüma ja hakata nende eest võtma märksa kõrgemat hinda kui septembris küsitud 51 dollarit tükist, lausus Kuldkepp.
Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo sõnul peaks autovedude uus kord Venemaale selguma veebruari esimesel poolel. On aga suurem tõenäosus, et piiril hakatakse taas lube müüma, sest idanaabrid on sellest ilmselt rohkem huvitatud, lisas ta.
Kui jõustuvad Eestile ja Venemaale võrdsed kvoodid, kaotavad sellest eelkõige Eesti vedajad, sest Eestist lähtuvaid vedusid on ida poolt tulevatega võrreldes tunduvalt rohkem, lausus Kiviloo.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele