5. veebruar 1997
Jaga lugu:

Laevanduse erastamisest

Täna sai täis tähtaeg ASi Eesti Merelaevandus erastamiseks oma pakkumused esitada. Suurematest pakkujatest on osalemist kinnitanud AS ESCO Holding, Balti Cresco Investeerimisgrupi AS, Hansa Investeeringud ja Talinvest.

Teades erastamistingimusi, võib välja pakkuda, et kõige suuremad võimalused on ettevõtte tegevjuhtkonda ja tema partnereid esindaval ESCO Holdingul ning eelmisel kevadel Estonian Airi erastamiskonkursi võitmisega sümpaatselt üllatanud Balti Cresco Investeerimisgrupil.

ESCO Holdingu pakkumust varjutab pahaendeline traditsioon, mida ka firma juht Toivo Ninnas on tõdenud, -- seni pole Eestis toimunud erastamisprotsessides edu saatnud tegevjuhtkonda. Tuletame meelde kasvõi viimast värvikamat erastamist Estonian Airi puhul. Tookord nurjas tegevjuhtkonna plaanid majanduspolitsei poolt algatatud kriminaalasi. Mis võib saada takistuseks nüüd?

Samas tuleb nõustuda erastamisel osalevate poolte väitega, et tegevjuhtkonnale annab võrreldes konkurentidega suure edumaa see, et Ninnas & Co omab parimat ülevaadet firma hetkeseisust. Kuigi Ninnas on siiani väitnud, et peaminister Tiit Vähi pole firma erastamisega seotud, kiputakse Vähit lausa vägisi selle pakkumuse külge kleepima. Eriti annavad selleks põhjust peaministri äriambitsioonid ning Vähi ja Ninnase ühised sidemed Tööstuspanga ja Estline'i loomise päevilt.

Head võimalused on kindlasti Crescol, kes Estonian Airi erastamisel suutis «ära teha» nii juba võitjaks tituleeritud Skandinaavia lennukompaniile SASile, kui ka Tallinna Pangale, kes ihkab kindlat revan?i ning kelle huvisid esindab seekord Talinvest. Kas seekord läheb Talinvestil nii hästi nagu Kalevi erastamisel, selgub lähikuudel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum