6. veebruar 1997
Jaga lugu:

Eestisse tohib tuua ainult Euroopa jaoks toodetud autosid

Kuna Eesti pürib Euroopa Liidu liikmesriigiks, tuleb ühtlustada ka Eestis ja Euroopa Liidus kehtivaid seadusi ning normatiivakte. Nii ongi uute nõuete aluseks Euroopa Liidu normatiivaktid. Praktikas tähendab see, et sõidukid, mis on toodetud 1994. aastal või hiljem, peavad olema valmistatud Euroopa turu jaoks ning Euroopa Liidus kehtivate normide järgi.

Eestis on sellise vastavuse kinnituseks antud autotüübile tüübikinnitus. Ameerika, Aasia ja Aafrika turu jaoks ning sealsete reeglite kohaselt valmistatud autosid Eestis esmakordselt enam ei registreerita.

Autokaupmeestele on kõik uued nõuded teatavaks tehtud ja firmadest autode ostmisel probleeme tekkida ei tohiks. Individuaalkorras välismaalt autot ostes tuleks igal juhul varem selgeks teha, kas ostetaval autotüübil on Eestis tüübikinnitus. Tuues Eestisse mittesobiva auto, ei aita ka ümberehitus, sest sel juhul oleks vaja teha täiendav testimine tasemel, mis on võimalik ainult tehases või spetsiaalses laboris. Seda võimalust aga Eestis pole.

Eriti ettevaatlik peab olema meil üsna laialt levinud USA siseturu tarbeks mõeldud autodega. Probleeme võib tekkida ka Vene autodega, kus sertifitseerimisega veel kõik kaugeltki korras pole. Mõnest Euroopa Liidu riigist ostetud autoga ei tohiks üldiselt probleeme tekkida, kuid erandeid siiski on -- näiteks puudub automargil Eestis esindaja ja ARK-l seetõttu ka selle tüübikinnitus (näiteks Malaisias toodetav Proton, mida müüakse nii Inglismaal kui Saksamaal, kuid Eestis mitte).

Nõuded on karmistunud ka enne 1994. aastat valmistatud autode osas. Nende masinate esituled ja klaasid peavad kindlasti olema Euroopas sertifitseeritud, mida näitab neile kantud E-täht. Uued nõuded on erinevatele autode kategooriatele erinevad.

Autoregistrikeskuse teatel on kõik need uued nõuded kirjas ka spetsiaalses raamatus, mida saab osta nii autoregistrikeskuse büroodest kui ka autoregistrikeskusest endast.

Kõik uuendused puudutavad esmakordselt Eestis registreeritavaid autosid. Kõigi juba registris olevate autode osas jäid reeglid endisteks.

Jaga lugu:
Hetkel kuum