Shellil on sellel aastal plaanis ehitada iga kuu Balti riikidesse juurde üks bensiinijaam ehk neli igasse Balti riiki, teatas Cardenes. Tema väitel võivad aga need plaanid aasta jooksul muutuda, sõltuvalt firma edust ja vajadustest igas riigis.
Shell investeerib iga tankla ehitusse keskmiselt 1,5 miljonit USA dollarit. Tänavune investeeringute plaan tanklate ehitusse Balti riikides on 18 miljonit dollarit, millele lisandub kaks miljonit dollarit muid investeeringuid, lausus Cardenes.
Alates 1993. aastast on Shell Balti riikidesse investeerinud kokku 66 miljonit dollarit, lausus Shell Eesti ASi peadirektori kohalt lahkuv Matti Salonen. «Sellest viiendik Eestisse,» täpsustas ta.
Shell on seni avanud Balti riikides 24 tanklat, neist neli Eestis, kümme Lätis ja teist samapalju Leedus. Läti kümnest bensiinijaamast asub üheksa Riias.
Shelli bensiinijaamade vähesust Eestis põhjendas Pedro Cardenes raskustega bensiinijaama jaoks sobiva koha leidmisel. «Üks põhjus on ka see, et Neste ja Statoil tulid Eestisse varem ning osa kohti on kinni, aga see ei ole peamine,» märkis Cardenes.
«Suurem on probleem Tallinna arenguplaanidega, näiteks Tammsaare tee pikenduse valmimise järel saame alustada seal tankla ehitust, mida ootame kolm aastat,» rääkis Cardenes. Investeeringud tanklatesse sõltuvad eeskätt elanike arvust, oluline on ka autode arv selles piirkonnas, lisas ta.
Kui kõigis Balti riikides kokku hindab Shell oma turuosa viiele protsendile, siis Eestis on Shelli turuosa praegu 3,5 protsenti. «Seda on selgelt vähe,» märkis Cardenes.
Shell Eesti eelmise aasta toodete brutokäive oli 65 miljonit krooni, tehtud investeeringute tõttu on firma veel kahjumis. Shell Eesti ASi omanik on Shell Overseas Holding Co.
Seotud lood
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.