Oleme lähtunud audiitorfirma tuntusest ja põhjast, kus konkreetne audiitor töötab. Meie kogemused selles vallas on natukene üle kahe aasta. Esialgu kasutasime lihtsalt eraaudiitorit, siis suundusime audiitorfirma Ernst & Young juurde. Ühe inimese informatsioon on ikka ühe inimese informatsion. Kui see on aga ettevõtte põhitegevus, siis ta kogub endale sellel alal rohkem teadmisi. Nendele saab toetuda.
Küsisime nõu ka mõningate välispartnerite käest -- keda nemad kasutavad. See oli kaalukausile üheks lisanduvaks asjaoluks.
Siiamani polekski meil audiitorit otseselt vaja olnud, see oli lihtsalt kindluse ja parema enesetunde saavutamiseks. Alates sellest aastast on audiitorit ametlikult vaja seoses äriregistriga.
Antud hetkel valisime teiste firmade kogemuste kaudu, see inimene on Pärnus tuntud audiitor. Meil on olnud mitu aastat sama inimene, koostöö laabub hästi. Audiitorit on meil vaja olnud seoses aastaaruandega.
Suhted, hind ja kvaliteet. Meil on koostöö juba kolm aastat. Audiitor on meil alati võtta, kui on abi tarvis. See pole nii, et ta tuleb vaid aastaaruandeid kiirelt läbi vaatama. Kui on küsimusi, saame ka konsultatsioone jms.
Kõigepealt lähtusin audiitori valikul emafirmast: ASist Eesti Gaas. Kuna emafirma oli tegelenud firmaga KPMG Estonia, siis valisime ka meie selle.
Loomulikult lähtusime audiitorfirma tuntusest. See on küll kallis, aga ma tean, et saan sealt hea teenuse.
Audiitorit on meil vaja olnud pärast aastaaruande koostamist -- et kõik oleks õige ja keegi ei saaks meie peale näpuga näidata. Praegu pole meil seda teenust rohkem vaja olnud.
Alustasime ka uue firmaga ja sellele pole veel vaja aastaaruannet koostada. Kui ma tahaksin aga näiteks laenu saada, siis näitaksin kindlasti, et firma on auditeeritud.
Me pole audiitorfirmalt ise konsultatsioone tellinud, küll oleme neilt kliendina saanud abimaterjali, mille nad on postiga saatnud.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.