3 märts 1997

Ukrainas sõitmine on kallis

Veokite lubatud suurimad mõõtmed

kõrgus 4 m; laius 2,5 m; pikkus: poolhaagisega autorong 20 m, täishaagisega autorong: 1 haagisega 20 m, 2 haagisega 24 m; täismass 36 tonni

Esimesed pakkumused Võru Transist kuni In Time'ini on odavad.

Marsruudi Tallinn--Jalta--Tallinn pikkus on 4800 kilomeetrit. Keskmine veokilomeeter maksab 8--8,5 krooni (oma transpordi kasutajatel on võimalik hinnaga mängida). Sellele lisanduvad veel TIRi, veo- ja teelubade hinnad. Pakkumused, kus lubatakse uksest ukseni TIRiga vedu on nonsenss. Võru Trans pole arvatavasti arvestanud näiteks veolubadega Valgevenes jne. Probleemide tõttu Venemaa veolubadega on praegu targem minna Ukrainasse läbi Valgevene. Möödunud aasta lõpu seisuga maksis Valgevenesse sissesõit 100 Saksa marka ja väljasõit samuti 100 marka. Ka Ukrainas tuleb sissesõidu eest maksta 300 dollarit ja iga läbitud kilomeetri eest lisaks 20 USA senti. Odavamate hinnapakkumuste esitajad mängivad selle peale, et pärast võimalikult palju lisat?ekke esitada. Hilisem t?ekkide esitamine on vedajte hulgas praegu väga populaarne.

Reaalsed pakkumused on kolm viimast. Kõige konkreetsem pakkumus on ASG Eestil, kus on kirjas, et hind ei sisalda piiriületusest ja koorma kaalust või iseloomust põhjustatud lisakulutusi. Nende all ongi mõeldud kõikvõimalikke tee- ja veolubade maksumusi.

Hetkel kuum