13. märts 1997
Jaga lugu:

Golfil kroonilisi tõbesid ei esine

Eesti oludes saab nn rahva-Volkswageniks pidada nn Golf-2, mida toodeti aastatel 1983--1991. Viieukselist mudelit on Eestis pisut enam, kui kolmeukselist, see tendents on tavaline ka muude autode puhul.

Mingit kroonilist viga, mida VWdel pidevalt ette tuleks, autoremontijad välja tuua ei oska. Ehk veermik võiks tugevam olla. Kolinaid muidugi esineb ja siin-seal kulub pukse, kuid see on sellises vanuses autode juures tavaline. Võib-olla pisut sagedamini tuleb vahetada tagasilla taldrikpukse.

Kuni 1987. aastani vastavad Volkswagenid igati oma nimele -- tegu on tõeliste rahvaautodega. Kalleid, keerulisi ja kapriissemaid sissepritsemootoreid kaheksakümnendatel aastatel ei kasutatud, need tulid hiljem. Päris esimesed sissepritsemootorid (nn Mono-Jetronic, mis on ehituselt karburaatorit meenutav, kuid bensiini ei imeta õhuvoolu, vaid elektrilise pihusti abil) pole paraku kõige õnnestunumad.

Paljud vead, mis Volkswagenitel ette tulevad, kattuvad Audi omadega. Nagu vanemate Audi 100de juures, nii kipuvad ka Golfidel purunema ukselingid ja ka muu uste mehaanika pole alati kõige töökindlam. Ka kipuvad streikima elektrilülitid, mis on sama tehase toodang kui Audilgi.

Üldiselt peetakse kaheksakümnendate aastate lõpu Golfe üsna lollikindlateks. Kuna sellistel autodel on aastaid juba omajagu, hakkavad välja lööma puudujäägid varasemas tehnohooldes. Et vanal autol õli ei kuluks ja mootor normaalselt töötaks, peab varasem hoole korralik olema. Esimesed 100 000 km see muret ei tee, 150 000 kuni 200 000 kilomeetrit läbinud autol aga küll. See pole aga auto, vaid selle eelmiste omanikega seonduv probleem. Mootorit, mis lõpmatult sõidaks, paraku pole.

Korrosioonikindluselt on tegu igati keskmisel tasemel oleva autoga. Mingit nõrgemat kohta, kus see eriti välja lööks, ei ole. Päris vanad autod on muidugi auklikumaks «näritud», sest omal ajal keresid ei tsingitud.

Remondimeeste kogemus näitab, et ette tuleb nii briljantses korras ülivanu autosid kui neid, mis napi 100 000 kilomeetriga päris läbi sõidetud.

- elektrilülitid põlevad läbi, eriti need, milles suhteliselt suur vool

- tagasilla taldrikpukse vahetatakse võrdlemisi tihti

- ukselingid on kehva kvaliteediga (see häda ka vanematel Audi 100del)

- esimesed sissepritsesüsteemid ei ole töökindlad, hilisematel seda viga enam ei ole

Jaga lugu:
Hetkel kuum