18 märts 1997

Kesklinna sadamas valmis uus kai

Kai viimase osana valminud rambi ehituslik maksumus oli ligi 15 miljonit krooni, viie miljoni krooni eest andis ehitusmaterjale Tallinna Sadam, rääkis ASi Tallinna Sadam tehnikadirektor Aare Kitsing.

Rambi ehitus kestis neli kuud. Viimased kaks aastat oli seal Silja Line' i pontoon ja kokkuleppe järgi pidime seal vastu võtma ainult selle firma laevu, rääkis Vladimir Volohhonski. «See seadis kesklinna sadama sundseisu ja ahendas tunduvalt meie tegutsemisvõimalusi,» lisas ta.

«Betoneeritud ramp on Tallinna Sadama omandus ja nüüd sätime laevade sõidugraafikut meie,» märkis Volohhonski. Praegu võetakse rambi ääres vastu Silja Line'i Vaasa Queeni ja Silja Festivali, kuid varsti lubab sadam Vanal Tallinnal ja vajadusel ka teistel reisilaevadel seal silduda, ütles Volohhonski.

Mais-juunis tuleb kesklinna sadamas suur laevade sõidugraafikute ümbervaatamine, lubas Volohhonski.

Silja Line'i liiklusdirektor Markus Fabricius ütles eile, et ta on Tallinna Sadama koostööga rahul. «Keeldun aga kommentaarist, kuidas meeldib Siljale pontooni äraviimine ja rambi ehitamine kesklinna sadamas,» lisas ta.

Jaanuaris-veebruaris teenindas kesklinna sadam kokku 560 000 reisijat. Eelmisel aastal läbis samal ajavahemikul sadamat 29 000 reisijat enam. «Kuna 1. mail jõustub Skandinaavia riikidega viisavabadus, loodame aastas umbes 15--20 protsendilist suurenemist,» märkis Volohhonski.

Eelmisel aastal läbis kesklinna sadamat 4,3 miljonit reisijat.

Hetkel kuum