25. märts 1997
Jaga lugu:

Autofirmad osalesid Motorexil boikotist hoolimata

Motorex 97 projektijuht Raul Sepp ütles, et mõni autofirma oli esindatud oma tütarfirma kaudu. Näiteks tõi ta Peugeot'sid müüva ASi Kommest Auto, kelle autod olid messil ASi Peugeot Rent kaudu ning Mercedes-Benze maaletoov AS Silberauto. Viimane oli esindatud varuosadega kaupleva ASi Auto-Det kaudu.

Sepa hinnangul ei soovinud need firmad rikkuda autode müügi- ja teenindusettevõtete liidus (AMTEL) saavutatud kokkulepet Motorexil mitte osaleda ning otsustasid messist osa võtta mõne teise firma kaudu.

AMTELi liikmed otsustasid Motorexil mitte osaleda messipinna ruutmeetri eest kehtestatud liiga kõrge hinna tõttu. Üks ruutmeeter maksis Motorexil ligi 900 krooni, kusjuures osalejatelt küsiti ka ettemaksu.

ASi Kommest Auto nõukogu esimees Toomas Rüütmann rääkis, et Peugeot' autod olid messil seetõttu, et näitusel osalenud Kommest Auto tütarfirma AS Peugeot Rent kasutab oma toote pakkumiseks seda automarki.

Ta lisas, et Kommest Autol ei tule teiste AMTELi liikmetega seoses ASi Peugeot Rent kohalolekuga Motorexil mingeid probleeme.

ASi Silberauto juhatuse esimees Arno Sillat ütles, et Mercedes-Benz polnud Motorexil esindatud kui automark. Ta selgitas, et kuna AS Auto-Det toob maale ka Mercedese varuosi, soovisid nad näitusel eksponeerida autosid, mille varuosi firma maale toob. Kui Silberauto oleks soovinud Motorexile minna, oleks ta seal Sillati sõnul ka osalenud, olenemata kõrgest osavõtumaksust. Kuigi Mercedese marki autod oli näitusel kohal, polnud Sillati väitel välja pandud mingit automargi reklaami. Sillati sõnul oli asjade käigust informeeritud ka AMTELi.

Sepp lausus, et näitust külastas ligi 42 000 inimest ning lõppkokkuvõttes jäädi kasumisse. Eelmisel aastal oli külastajaid 60 000. Järgmisel aastal on soov keskenduda sõiduautodele, avaldas projektijuht.

AMTELi juhatuse esimees Jaak Uudla rääkis, et lähiajal algavad Motorexi korraldajatega läbirääkimised, mille käigus selgub, kas AMTELi liikmed järgmisel Motorexil osalevad.

Ta ütles, et Motorexil mitte osalemises leppisid AM-TELi liikmetest kokku sõiduautode müüjad. Peale nende kuulub liitu teisigi autondusega seotud ettevõtteid. Praegu ühendab AMTEL 33 firmat. Otseselt osales neist tänavusel Motorexil kolm automüüjat.

17.--23. märtsini toimus 11 autosalongis AMTELi korraldatud Kevadine Autonädal. Uudla märkis, et firmadele, kes tegelevad ühe automargi müügiga, läks autonädalal osalemine maksma 12 000 krooni.

Autonädalal osalenud Mazdade müügiga tegeleva ASi Esma Auto müügidirektor Rein Mõik rääkis, et messile tehtud kulutused tulid kindlalt tagasi.

Näiteks õnnestus neil nädala jooksul jooksul müüja kuus uut Mazda Miot, mille esmaesitlus toimus autonädala käigus.

Jaga lugu:
Hetkel kuum