26 märts 1997

Seat lõikas Volkswagen Polo lühemaks

Volkswagen AG gruppi kuuluv Seat lõikas Volkswagen Polol tagaosa maha ja surus saadud tulemuse veel pisut lühemaks. Tulemuseks on vaid 3,5 m pikkune auto, mille esmaesitlus toimus äsjasel Genfi autonäitusel. Võrdusmärki kahe auto vahele siiski panna ei saa, sest ehkki autode salongid ja ka jõuallikad on väga sarnased, on Polol ja Arosal erinev teljevahe (Arosal 232 cm Polo 240 cm vastu).

Esirattaveoline Arosa mahutab Seati mudelivalikus end Hispaania 1996. aasta edukaima mudeli Ibiza ja Seati pisima mudeli Marbella vahele. Ehkki nime järgi hispaanlane, voolab Arosa «soontes» suures osas saksa «verd» -- Volkswagen Polol baseeruvat väikeautot hakatakse tootma mitte Hispaanias vaid hoopiski Saksamaal.

Esialgu läheb Arosa tootmisse kas 1,0-liitrise 50hj või 1,4-liitrise 60hj mootoriga. Mõlemad on mitmepunkti sissepritsemootorid. Arosale paigaldatakse viiekäiguline käsitsi lülitatav käigukast, kuid suurema mootoriga varustatud mudelit hakatakse tootma ka neljakäigulise automaatkäigukastiga. Tulevikus lisandub mootorivalikusse veel 1,7-liitrine diiselmootor.

Arosa hakkab konkureerima samas kategoorias, kus mullu esitletud Ford Ka. Kui Ka oli selgelt tulevikku suunatud kujundusega, siis Arosa jääb rohkem «maa peale» ja ei üllata millegi novaatorlikuga.

Seat leiab, et Arosa peaks sobima eelkõige noortele esimeseks autoks, aga ka vanematele perekondadele teise või kolmanda autona peres.

Väikeautodelt nõutakse madalat hinda ja seetõttu ei ole üle pingutatud standardvarustusega. Lisavarustuse loetelu on see-eest omas klassis rikkalikumaid -- roolivõimendi, konditsioneer, ABS, 2 turvapatja jm.

Hetkel kuum