3 aprill 1997

Cordoba Coupe petab, aga ei solva

Kui VW Polo Classicul loobuda tagaustest, on pärast mõningast «iluravi» tulemuseks Seat Cordoba Coupe -- auto, mis annab võimaluse istuda sportliku auto rooli neil, kelle rahakott ei luba GT-mudelite peale mõelda.

Tegelikult on 1996. aastast toodetav Seat Cordoba Coupe sõna otseses mõttes petis, kusjuures pettasaamine petetut vähimalgi määral ei solva. Konstruktorite mõte on selgelt liikunud efekti saavutamise suunas. Ehkki ÄP kasutuses olnud auto sõiduomadused pole ülivõrdes, petavad sõitja ära valge taustaga mõõteriistad, valuveljed, tagaspoiler ja tavapärasest jäigem vedrustus, tekitades mulje, et istud tõepoolest sportauto roolis.

Disain on Seati tugevamaid külgi ja Cordoba pole erandiks. Paraku on disaini nimel tulnud funktsionaalsusele lõivu maksta -- tahavaade on tänu kõrgele tagaotsale ja spoilerile kehv.

Probleeme tekib ukse sulgemisel -- käepide, millest ust kinni tõmmata, asub liiga hingede lähedal ja seetõttu võib juhtuda, et uks korralikult ei sulgu.

Sõiduomadustele pole midagi ette heita, käituks kõik väikeautod samamoodi! Kui enamikku tänapäeva autosid käitab 16klapiline mootor, siis Cordobal piisab 8klapilisest jõuallikast (sama mootorit kasutavad Audi A3 ja A4 ning VW Polo ja Golf). Seatil on tootmises ka kiirem kupee -- 1,8-liitrise mootoriga, mis saavutab 100 km/h 9,1 sekundiga ja jõuab kiiruseni 206 km/h.

Käivitades meenus aasta tagasi ÄP testis olnud turbodiisliga Seat Toledo -- mõlemad autod on mootorit käivitades häbematult jutukad. Cordoba muutus erinevalt diiselmootoriga suuremast vennast siiski ruttu vaikseks.

Kiirusega 90 km/h sõites näitas pardaarvuti kütusekuluks 6,2--6,5 l/100 km. Spetsifikatsioonides lubab kulunorm maanteesõidul 6,0 l/100 km, seega üsna lähedane tulemus. 700 km jooksul kujunes keskmiseks kütusekuluks 7,5 l/100km, linnasõidul kulutas auto 100 km kohta umbes 11 liitrit bensiini.

Kupeekerega SX-varustuses Cordoba on seeria luksuslikem. Salong on erinevalt auto välimusest konservatiivne -- ümber tõstetud VW Pololt. Võrreldes tava-Cordobaga paistab Coupe silma valge näidikuploki, keskkonsooli allosas asuvate lisamõõteriistadega, varustuses on teine turvapadi, ABS-pidurid, sportistmed. Näidikuplokk on pisike ja ülevaatlik. Küsitava väärtusega on klaasitõstuki nuppude asukoht keskkonsoolil, parem olnuks need ukse külge paigaldada.

Pisut segab, et tagurpidikäigu sisselülitamiseks tuleb käigukangi liigutada vasakule ja üles, mitte paremale ja alla nagu tavaliselt. Tekkis olukordi, kus juhi arvates ettepoole liikuma pidanud auto tahapoole nõksatas või vastupidi. Käigukang asub pisut liiga ees, võib tekkida probleeme «tabamisega».

Pagasiruumi maht on VW kontserni tugevamaid pooli. Kahjuks tuleb ka kindad ja muu pudi-padi pagasiruumi panna -- laeka koha hõivab turvapadi. Ustesse ja istmete külge ehitatud panipaigad laeka puudumist ei asenda.

Cordoba Coupe on suurte poiste vahva mänguasi. Sportlik välimus ja suurem jäikus ei tõsta teda tasemele, mida ÄP autotestides esindasid Nissan Almera GT või Audi A3 Ambition, kuid ega ta nendega konkureerigi. Vahe ei löö välja ainult kiirus- ja kiirendusnumbrites, vaid ka hinnas. Kellele tähekombinatsioon GT üle jõu käib ja kes ihkavad efektsemat autot, tasub Cordoba Coupe üle vaadata. Saate ka petta, sellest solvumata!

Hetkel kuum