E-Liini ASi tegevdirektor Johannes Johanson ütles, et Lehola puhul on tegemist ro-ro tüüpi kaubalaevaga. Ta selgitas, et Lehola vahetab välja seni põhiliselt kaupu vedanud Nord Neptunuse, mis on renditud Nordström & Thulin AB-lt, kes on E-Liini aktsionär 50 protsendiga.
Lehola kaubamahutavus on veidi üle 1000 liinimeetri, mis on ligi kaks korda rohkem kui Nord Neptunusel. Kui Nord Neptunus mahutab ka 300 reisjat, siis Lehola puhul soovitakse peatähelepanu pöörata just kaubavedudele.
ASi Eesti Merelaevandus, kelle käes on 50% E-Liini aktsiatest, juhatuse liige Jaan Kalmus ütles, et Lehola on esimene neljast ro-ro-tüüpi kaubalaevast, mis Eesti Merelaevandus Hispaaniast tellis.
Praegu on E-Liin Johansoni väitel hakanud tõsiselt mõtlema ka sellele, et tuua järgmisel aastal liinile uus Regina Balticaga võrdväärne reisilaev. Regina Baltica laeva ostis eelmisel aastal Norra laevomanikult Fred Olsenilt 421 miljoni krooni eest Küprose firma, mille taga olid Nordström & Thulin, Eesti Merelaevandus, Eesti Ühispank ja Hollandi pank ABN AMRO. Tehingut aitas finantseerida Hollandi pank Meesperson N.V.
Johanson rääkis, et käesolev aasta on esimene, mil Estline hakkab kaks ja pool aastat tagasi toimunud reisiparvlaeva Estonia katastroofist toibuma.
Ta lisas, et kui eelmine aasta lõpetati veel kahjumiga, siis käesoleval aastal loodetakse jõuda paarikümmne miljoni kroonisesse kasumisse.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele