17. aprill 1997
Jaga lugu:

Euroopa veokiturgu valitseb Mercedes

Vaatamata mõningale tagasiminekule oli 1996. aasta, kui Lääne-Euroopas müüdi 173 300 raskeveokit, veokitootjatele kokkuvõttes siiski edukas. Aegade jooksul on tavalisest suurema arvuni jõutud vaid neljal korral. Rekord pärineb 1989. aastast, siis müüdi 189 000 autot.

Rootsi ajakirja Scania World Bulletin andmetel säilitas Lääne-Euroopa raskeveokite turul ka 1996. aastal juhtpositsiooni Mercedes-Benz, kellele kuulus 18,8% turust. Järgnesid Volvo (16,9%), Scania (15,5%) ja MAN (12,4%).

60% Lääne-Euroopa raskeveokite turust langeb kolmele riigile -- Suurbritanniale, Saksamaale ja Prantsusmaale. Kolmest riigist enim raskeveokeid müüdi Saksamaal -- 38 781 (langus eelmise aastaga võrreldes 3,8%). Saksamaa populaarseim mark on konkurentsitult Mercedes-Benz -- turuosa 41,4%.

Teisel kohal on Prantsusmaa 33 999 autoga, erinevalt paljudest teistest riikidest toimus seal läbimüügis 5,5protsendiline tõus. Prantsusmaalgi on kohalikul tootjal mäekõrgune edumaa teiste ees -- Renault' turuosa oli mullu 40,4%.

Suuruselt kolmanda turu, Suurbritannia, veokimüük kukkus mullu 7,4% võrra, 30 000 auto maagilisest piirist jäi puudu vaid 4 autot. Brittide turul jaotuvad automargid suhteliselt ühtlaselt, mullu olid edukamad Volvo ja Scania.

Eesti lähemas naabruses peremehetsevad oodatult samuti Rootsi autotootjad (nemad on populaarseimad ka Eestis). Rootsis kuulub tervelt 94,8% turust Scaniale ja Volvole. Scania oli mullu pisut edukam, registreerides 2181 autot, mis andis 48,6% turuosa. Konkurendi osaks jäi 46,2%.

Soomes ja Norras oli seevastu edukam Volvo. Norras järgnes kahele «suurele» MAN, Soomes kohalik tootja Sisu 17,1 protsendiga. Soome oli vaatlusalusest 17 maast ka ainus, kus Sisu «pildi peale», st enam kui 2% turuosani jõudis.

Jaga lugu:
Hetkel kuum