17 aprill 1997

Land Roveri neljas põhimudel tuleb sügisel

Neljarattaveolistele sõiduautodele spetsialiseerunud Land Rover täiendab oma mudelivalikut uue mudeliseeriaga, mis saab nimeks Freelander.

Ühtegi seni toodetavat Land Roverit uustulnuk välja ei tõrju, Freelander täiendab Land Roveri senist mudelisarja, mis praegu koosneb kolmest mudelist -- Defender, Discovery ja Range Rover.

Eelnevalt tuntud kui CB40 peaks püsiva neljarattaveoga Freelander meelitama juurde uusi kliente nende seast, kes seni kasutavad keskklassi sedaane ja luukpärasid.

Freelander peaks pakkuma huvi nii meestele kui naistele. Viimaste osakaal Land Roveri klientide seas peaks uue mudeli lisandudes suurenema, kasvades kuni 40 protsendini (praegu toodetavate mudelite puhul on ca 90% klientidest mehed).

Vanusepiiridest rääkides peaks Freelanderi potentsiaalne klient mahtuma vahemikku 20 kuni 50 aastat.

Esmakordselt Land Roveri juures kasutatakse kere juures monokokk-konstruktsiooni. Kasutama hakatakse nii bensiini- kui diiselmootorit, keretüüpe saab olema kaks -- kolme- ja viieukseline. Kolmeukselist mudelit hakatakse tootma ka lahtivõetava katusega. Diiselmootor saab olema kaheliitrine, bensiinimootor 1,8-liitrine. Käigukastina võetakse kasutusele viiekäiguline manuaalkast.

Freelanderi põhikonkurentideks kujunevad kolmeukseliste autode seas Opel Frontera, ka Suzuki Vitara ja Toyota RAV4, viieukseliste hulgas Nissan Terrano, Ford Maverick, Toyota RAV4, Honda CR-V. Hinnatase saab Inglismaal olema vahemikus 15 000 kuni 20 000 naela, mis on odavam kui Terrano või Opel, kuid kallim kui Vitara.

Täpsem info uue mudeli kohta avaldatakse sügisesel Frankfurdi autonäitusel, müük algab 1998. aasta alguses.

Hetkel kuum