• OMX Baltic−0,62%271,1
  • OMX Riga−0,96%865,88
  • OMX Tallinn−0,17%1 741,46
  • OMX Vilnius−0,6%1 041,83
  • S&P 5000,1%6 001,35
  • DOW 300,69%44 293,13
  • Nasdaq 0,06%19 298,76
  • FTSE 100−0,99%8 044,97
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,06
  • OMX Baltic−0,62%271,1
  • OMX Riga−0,96%865,88
  • OMX Tallinn−0,17%1 741,46
  • OMX Vilnius−0,6%1 041,83
  • S&P 5000,1%6 001,35
  • DOW 300,69%44 293,13
  • Nasdaq 0,06%19 298,76
  • FTSE 100−0,99%8 044,97
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,06
  • 22.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti laevaremonditehas jahib suurtellimust

Balti laevaremonditehase peadirektor Fjodor Berman ei soovinud nimetada, millise Vene firma tellimust laevaremonditehas jahib, kuna konkursi lõplikke tulemusi pole avaldatud ning tellijaga ei ole nime avalikustamises kokku lepitud. Konkursi tulemused peaksid selguma mais.
«Ma võin öelda, et see on üks Volga jõe kompanii,» sõnas Berman ning lisas, et sama firma laevu moderniseeritakse praegu 3,5 miljoni dollari eest Balti laevaremonditehases.
Berman rääkis, et kui Balti laevaremonditehas konkursi võidaks, oleks see väga oluline tähis ettevõtte arengus. «See on küll keerukas, aga samas väga väärikas tellimus,» kommenteeris Berman. «Umbes 60 miljoni dollari suuruse mahuga tellimus oleks ükskõik millise maailma laevatehase jaoks suurtellimus.»
Tankerite ehitamise projekti rahastatakse Euroopa rekonstruktsiooni ja arengupanga (EBRD) kaudu. Balti laevaremonditehasega konkureerivad suurtellimuse pärast üks Türgi ja Bulgaaria laevaehitusfirma.
Bermani sõnul on mõlemad laevaehituse vallas Euroopas tuntud tegijad.
Türklased on Euroopast saanud endale väga palju tellimusi, eriti Saksa laevaomanikelt. Nende töö kvaliteet on korralik, kuid see on tunduvalt odavam kui sarnane töö Lääne-Euroopas, hindas Berman konkurente.
Teistest suuremate uute tellimuste kohta mainis Berman, et praegu teeb laevaremonditehas ühele Hollandi firmale proovitööna 600 000 Saksa marga eest metallkonstruktsioone. «Kui me sellega hästi hakkama saame, sõlmime hollandlastega lepingu kolmeks aastaks kogumahuga 6 miljonit dollarit,» rääkis Berman.
Eestile ehitab firma praegu piirivalvekaatrit ning loodab kahe lootsikaatri ehitamise tellimust.
Balti laevaremonditehase selle aasta esimese kvartali käive oli 91 miljonit krooni. «Aasta esimesed kuud on meil kehvadest ilmastikutingimustest tingituna alati veidi kehvemad kui järgmised kuud. Nii et teine-kolmas kvartal peaksid olema paremad,» lausus Berman.
Balti laevaremonditehase möödunud aasta käive oli 380 miljonit ja brutokasum72 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele