• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,7
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,7
  • 23.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autohüvitus suureneb

Vitsuri sõnul peaks autode kasutamise kompensatsiooni tõstmine olema kirjas mais riigikogu menetlusse jõudvas uues tulumaksuseaduses. «Kui seda muudatust seal veel kirjas ei ole, siis lülitatakse see sinna kindlasti sisse,» märkis ta.
Seni kuni inimene peab maksma oma autoga tehtavatele ametisõitudele peale, puudub tal huvi kasutada oma autot, vaid ta kasutab pigem ametimasinat, tõi Vitsur välja praeguse 500kroonise kompensatsiooni puudused.
Vitsuri sõnul peab iga ametnik, kes kasutab isiklikku autot ametisõitudeks, saama selle eest õiglase hüvituse. Kui suurt kompensatsiooni uues seaduses lubatakse, ei osanud ta öelda. Vitsur nentis, et arvestuslikult kulutab tavaline sõiduauto, nagu Toyota Carolla või Ford Sierra ühe kilomeetri läbimiseks keskmiselt kolm krooni, mis tuleb kompensatsiooni suuruse arvutamisel arvesse võtta. «Kaks-kolm korda võib kompensatsiooni piir küll tõusta, viiekordset tõusu ma ei luba,» lausus ta.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja asetäitja Lemmi Oro ütles, et kompensatsiooni piirmäärade muutmiseks piisab vaid valitsuse määrusest. «Selleks ei ole vaja muuta tulumaksuseadust, kuna seadus lubab selliseid muudatusi,» lausus ta.
Oro märkis, et tänaseni pole veel otsustatud, kas peale avaliku sektori autokompensatsiooni piirmäärade muutumise tõstetakse piirmäärasid ka erasektoris või lastakse need üldse vabaks. Piirmäärade vabaks laskmine erasektoris võimaldaks loobuda arvestuslikust kompensatsioonist, mis on täna kõigile ettevõtetele 500 krooni, ning minna üle tegelike kulude arvutamisele isikliku autoga ametisõitudel läbitud kilomeetrite järgi.
Praegune arvestuslik kompensatsiooni tasumise kord võimaldab Oro sõnul kahte liiki maksupettust. Esiteks makstakse ettevõtetes kompensatsiooni ka eraautoga tehtud erasõitude eest, teiseks on loodud firmasid, mille kogu käive tuleb firma poolt renditud vanade autode ülesputitamisest.
Oro ei osanud öelda, millal ja millised muudatused autokompensatsiooni osas ellu rakendatakse. «Kui Vitsur ütles, et piirmäärasid tõstetakse, küll seda siis ka tehakse,» tõdes ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 09:00
Prognoos: millised muutused toimuvad aktsiaturgudel, kui USA presidendiks valitakse Donald Trump?
5. novembri USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutuda investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiks Donaldi Trumpi võit mõjutada aktsiaturge kaubandus-, energia-, kaitse- ja tehnoloogiasektorites.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele