Virkus lausus, et mais asub Peterburis tööle seltsi kohalik esindaja, kelle tegevus on suunatud esinduse avamisele aasta lõpus. «Esindusest peab juba välja kasvama omaette kindlustusselts,» lisas ta.
Virkuse sõnul näeb Eesti Kindlustus oma ni??i Peterburi turul kapitalikogumis- ja elukindlustuse müügis. «Varakindlustusega on Venemaal lood kahtlased, kuna riskid on liiga suured ja me ei ole võimelised neid objektiivselt hindama,» ütles ta.
Eesti suuruselt teise turuosaga elukindlustusseltsi Blig tegevdirektor Mati Vihul ütles, et nende firma ei ole Vene turule minekust veel mõelnud, kuna ka Eesti kindlustusturul on veel piisavalt arenguperspektiivi. «Ju siis on Eesti Kindlustusel Peterburis hea partner, kes on pakkunud huvitavat äriplaani,» kommenteeris Vihul konkurentide kavatsusi.
Bico-Elu tegevdirektor Georg Männik ütles, et nende selts ei mõtle uutele turgudele kindlasti enne, kui suudab pakkuda Euroopa Liidu mallidele vastavat toodangut.
Peterburis on kokku 150 firmat, mille tegevusalade hulgas on ka kindlustus. Neist 60--70 tegeleb põhiliselt kindlustusega. Tõsiseid tegijaid on Virkuse sõnul vaid viis--kuus.
«Paljud suurettevõtted on loonud endale kindlustusseltsi, et kindlustuse kaudu töötajatele maksuvabalt palka maksta,» selgitas Virkus Venemaa kindlustusturu omapära. «Tõsistes kindlustusseltsides on teenuste valik äärmiselt täiuslik, kuid turgu ei ole.»
Eesti Kindlustuse andmeil kogus Peterburi suurim kindlustusselts Ingosstrah mullu preemiaid umbes kaks korda vähem kui Eesti Kindlustus, mille preemiate kogumaht oli 176,2 miljonit krooni.
Virkus ütles, et talle teadaolevalt on Peterburi kindlustusturul esindatud Soome, Saksa ja Suurbritannia kapital. «Välisfirmad on osanikud ühisettevõtetes,» sõnas Virkus. «Vastavalt Venemaa seadusandlusele on see ainus võimalik variant, kusjuures väliskapitali osalus saab olla kuni 49 protsenti.»
Virkuse andmeil on Eestis Bico omanike hulka kuuluv Alte Leipziger osanik Peterburi väikeses kindlustusseltsis Russ, Suurbritannia kapital on aga esindatud pisiseltsis Gaide. Soomlased, eeskätt Sampo, on samuti turul, kuid käituvad pigem vaatlejatena, märkis Virkus.
Seotud lood
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.