• OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,24%5 998,14
  • DOW 300,25%44 020,45
  • Nasdaq 0,01%19 283,58
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−1,66%38 721,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,06
  • OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,24%5 998,14
  • DOW 300,25%44 020,45
  • Nasdaq 0,01%19 283,58
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−1,66%38 721,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,06
  • 07.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Välismaailm tunneb nelja Eesti reklaamiagentuuri

Advertising Age informatsiooni kohaselt oli Inorek & Grey käive eelmisel aastal 60 miljonit krooni. Kust ja kuidas selline statistika leiti, ei oska Inorek & Grey tegevdirektor Ants Lusti öelda. Tema sõnul oli agentuuri käive ilma Venemaal tehtud tehingute ja meediavahenduseta mullu 20 miljonit krooni.
Agentuuri Zavod tegevdirektor Marek Reinaas ütles, et rahvusvahelises reklaamiajakirjas nimetatud Eesti agentuurid on kõik seotud Ida-Euroopas aktiivsemalt tegutsevate rahvusvaheliste reklaamikettidega.
Eestis tegutsevate reklaamiagentuuride esindajad kinnitavad, et praegu puudub täpne statistika ettevõtete reklaamipoliitika ja reklaamiagentuuride majandustegevuse kohta.
Agentuuride käibe kõrvutamine on komplitseeritud, sest Eestis vahendavad agentuurid reklaami ka meediasse, tunnistas Ants Lusti. Meediakäive annab sel juhul põhiosa agentuuri kogukäibest, kinnitas ta.
Rahvusvaheliste tavade järgi kujundavad agentuurid vaid reklaamistrateegia ja genereerivad ideesid, kuid ei tegele meediapinna või -aja ostmisega, ütles Lusti.
Reklaamiturg vajab adekvaatset kaardistamist, leidis Lusti. Tema sõnul on viimase kahe aasta jooksul toimunud reklaamituru põhjalik korrastumine, kuid statistika selle kohta puudub.
Reklaamiagentuuri Division loovdirektor Rain Pikand ütles, et reklaamiagentuuride tegevuse parim näitaja on müügikate, mitte firma käive. Pikandi väitel on kogu Eesti äristatistika kanajalgadel, vaja oleks aga korralikku statistikat ettevõtete reklaamikulutuste kohta. «See annaks mõtteainet tootjatele ja agentuuridele,» tunnistas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele