6 mai 1997

Välismaailm tunneb nelja Eesti reklaamiagentuuri

Advertising Age informatsiooni kohaselt oli Inorek & Grey käive eelmisel aastal 60 miljonit krooni. Kust ja kuidas selline statistika leiti, ei oska Inorek & Grey tegevdirektor Ants Lusti öelda. Tema sõnul oli agentuuri käive ilma Venemaal tehtud tehingute ja meediavahenduseta mullu 20 miljonit krooni.

Agentuuri Zavod tegevdirektor Marek Reinaas ütles, et rahvusvahelises reklaamiajakirjas nimetatud Eesti agentuurid on kõik seotud Ida-Euroopas aktiivsemalt tegutsevate rahvusvaheliste reklaamikettidega.

Eestis tegutsevate reklaamiagentuuride esindajad kinnitavad, et praegu puudub täpne statistika ettevõtete reklaamipoliitika ja reklaamiagentuuride majandustegevuse kohta.

Agentuuride käibe kõrvutamine on komplitseeritud, sest Eestis vahendavad agentuurid reklaami ka meediasse, tunnistas Ants Lusti. Meediakäive annab sel juhul põhiosa agentuuri kogukäibest, kinnitas ta.

Rahvusvaheliste tavade järgi kujundavad agentuurid vaid reklaamistrateegia ja genereerivad ideesid, kuid ei tegele meediapinna või -aja ostmisega, ütles Lusti.

Reklaamiturg vajab adekvaatset kaardistamist, leidis Lusti. Tema sõnul on viimase kahe aasta jooksul toimunud reklaamituru põhjalik korrastumine, kuid statistika selle kohta puudub.

Reklaamiagentuuri Division loovdirektor Rain Pikand ütles, et reklaamiagentuuride tegevuse parim näitaja on müügikate, mitte firma käive. Pikandi väitel on kogu Eesti äristatistika kanajalgadel, vaja oleks aga korralikku statistikat ettevõtete reklaamikulutuste kohta. «See annaks mõtteainet tootjatele ja agentuuridele,» tunnistas ta.

Hetkel kuum